Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milktrucker
Har idag fått problem med dicen. :cry:
Den vägrar läsa bilar, ovasett vilken modell jag provar. ??:-/
Den ansluter o kopplar upp som vanligt, men Vehicle interface status lyser inte längre på DiCE'n. :shock:
När jag klickar på interface test så får jag bara fram test not ok.
Någon som vet vad som kan blivit fel eftersom den funkade som vanligt för några veckor sedan?
av ThunderAce
Har du provat så allt är OK mellan dator och DICe. Du har ju ett lite programm installerad
på datorn som du kan testa alla lampor och utföra funktionsprov på DICe.

Eller är det den du menar när du säger att du kört "interface test" och den är inte OK?
Användarvisningsbild
av milktrucker
Jag har kört alla tester på dicen efter jag klickat på connect.
lamptest, kommunikationstest osv, det funkar, men inte interface-testet.
står bara Not OK då.
Interfacelampan på dicen är släckt hela tiden(utom vid lamptestet)
Användarvisningsbild
av milktrucker
Firmware - grönt
USB com - gul
Bluetooth - blå: släckt tror jag, använder ej BT anslutningen.
Vehicle interface - orange är alltid släckt nu mer (denna brukar lysa när man kopplar upp bilen)
Eftersom firmware blinkar grönt verkar den inte ha blivit defekt iaf. Som du nämner så ska vehicle interface blinka orange vid trafik på canbus om jag inte minns fel. Jag har tyvärr inget svar åt dig på problemet :-(
Användarvisningsbild
av milktrucker
skulle ju kunna vara kabelbrott i kabeln......
Användarvisningsbild
av milktrucker
nej ODB-kabeln. USB-kabeln är nog hel eftersom datorn kan kommunicera med Dice, samt att även om jag kopplar in dice i enbart bilen(o inte datorn) så lyser ändå inte interface
av Schmoyoho
Den USB-kabeln jag fick med min DiCE var så pass dålig att jag först klippte av den och sedan slängde den, for good measure liksom. Den funkade väldigt intermittent. Kunde få dicen att koppla ner sig när som helst t.ex. Skadar ju inte att testa byta.
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]