Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En snabb fråga, det är dags att byta bromsok höger bak på vin V40 och jag såg nu att Biltema har tagit hem den nyare modellen med returfjäder för handbromsen! (http://goo.gl/AkY97m)
Det står att det skall passa till -98'an med men undrar om det blir några problem då den andra sidan inte har en fjäder?
Bild
Innan ni börjar dissa biltema delar, bilen har snart gått 42k mil så tänker inte lägga några större summor på originaldelar :D
Om dom nu är så dåliga som nästan alla säger så kanske kritik har gjort att dom är bättre nu-ingen aning!
Fast har köpt ok till audi o golf o har aldrig varit några problem huvudsaken man vet hur man justerar kolven
då det gäller handbromsen en del säger att man ska bromsa ut kolven med pedalen men har sagt det tidigare
justera enbart på handbromsspaken först så kolven går ut mot skivan o justera ej bromswiren före det ,efter helt
ok om det behövs. :-)-)
benka1 skrev:Om dom nu är så dåliga som nästan alla säger så kanske kritik har gjort att dom är bättre nu-ingen aning!
Fast har köpt ok till audi o golf o har aldrig varit några problem huvudsaken man vet hur man justerar kolven
då det gäller handbromsen en del säger att man ska bromsa ut kolven med pedalen men har sagt det tidigare
justera enbart på handbromsspaken först så kolven går ut mot skivan o justera ej bromswiren före det ,efter helt

Har köpt två gånger från biltema för v40 varje gång var de rena skiten, de går perfekt o bromsa med men handbromsen är ett skämt, vid andra gången så började de med plombering av handbromsbacken, så den skulle man klippa först när oket satt på plats men de gjorde ingen skillnad, kanske man borde pröva en gång till om det behövs? kanske är tredje gången gillt då?

Frågan är hur bra deras bromsok fram är? om de funkar perfekt?
IndustriDiamant skrev:
benka1 skrev:Om dom nu är så dåliga som nästan alla säger så kanske kritik har gjort att dom är bättre nu-ingen aning!

Har köpt två gånger från biltema för v40 varje gång var de rena skiten, de går perfekt o bromsa med men handbromsen är ett skämt, vid andra gången så började de med plombering av handbromsbacken, så den skulle man klippa först när oket satt på plats men de gjorde ingen skillnad, kanske man borde pröva en gång till om det behövs? kanske är tredje gången gillt då?

Frågan är hur bra deras bromsok fram är? om de funkar perfekt?
Plomberingen är till för att ej kolven ska pumpas ut av misstag onödigt att behöva skruva in kolven igen
Eller om man säger så här gör om gör rätt :-)
Va ut i garaget idag o fixa handbromsen är 2 gången på 4 år den vill kärva ihop på höger sida fick släppa på wiren från spaken vid konsolen o knacka tillbaka armen på oket o smorde med mitt super spray olja som jag andvänder till kedjan på mtb,n teflonspray funka igen ett tag fast kunde inte se att det finns nån returfjäder direkt sitter kanske lite osynligt men tror att det är orginalok från -98 va inte så fräscha direkt då jag köpte bilen
fast lite svart hammarlack nya belägg så funkar dom rätt bra går igenom besiktning varje år bara man smörjer lite oknacka tebax har inte ens kollat styrpinnarna,det ni! Tror inte biltemas eller skruvat.se håller så länge fast ska man ha bilen max 2-3 år så tror jag på biltema bör hålla så länge iaf..

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]