Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:Jag köpte en ny XC90 av förra modellen och sålde kontraktet till en belgare med bra förtjänst... men det var mer hype då...
Fast då var väl bilen aldrig i trafik innan hen köpte den, så är ju inte fallet här

Sent from my iPhone using Tapatalk
Med nya poppulara modeller kan man absolut åka gratis 6-9 månader om man köper rätt utrustningsnivå och får till en bra rabatt.
Trenden verkar hålla i sig, oväntat många XC90 till salu och även XC90 T8 då som jag annars trodde skulle vara ovanlig på begagnatmarknaden så här tidigt. Utgår ifrån att det flesta sålts på som tjänstebilar och då de flesta på 3 år. Nån ide vad det kan bero på? Att folk tröttnat på elgrejen (den korta räckvidden alltså)?
improwise skrev:Trenden verkar hålla i sig, oväntat många XC90 till salu och även XC90 T8 då som jag annars trodde skulle vara ovanlig på begagnatmarknaden så här tidigt. Utgår ifrån att det flesta sålts på som tjänstebilar och då de flesta på 3 år. Nån ide vad det kan bero på? Att folk tröttnat på elgrejen (den korta räckvidden alltså)?
Volvo Cars (och tillhörande företag) egna tjänstebilskontrakt är på 12-18 månader, men å' andra sidan är det inte så ofta man får välja den senaste, mest populära modellen eftersom kunderna skall ha sina först... Men visst finns det ett en del bilar..

/Thomas
Funk har stor del av svaret. Fler bilar än man tror konsumeras internt hos importör och återförsäljare. Sen rullar lite som spons, eventbilar, hos fotbollslag osv (vet ej om Volvo har det men VW exempelvis skickar ut hundratals bilar om året via klubbar).
Är det inte också så att nya XC90 är volvos dyraste premium modell någonsin.Den köps inte av medelsvensson utan av rejlt kapitalstarka kunder som inte har något problem med pengar utan kan byta bil när andan faller på. Det är inte som för kreti o pleti som får harva på i 36 månader.
Det kan vara så att en del som har tjänstebil byter jobb och då kommer bilen ut på marknaden tidigare än de avtalade tre åren. Det är även vanligt att de som kör riktigt långt får byta tjänstebil innan tre år har gått. Antar det har med garantier och värdeminskning att göra.
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]