Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Lite bilder på inredningen. Inte nya, men de enda jag hittade. Orkar nämligen inte fota nya.
Inredningen kan väl sammanfattas som "50 shades of grey" typ, och går i helskinn... :roll:

Bild

Bild
Snyggt :D men det var att mycket grått invändigt, åk till en skrot och köp några träpaneler :-)-) Det är ju iaf trevligt med helskinn. Hehe du kör också med original radion, jag har en dubbel-din original radio ifall du vill köpa :mrgreen: Men annars det som syns så ser inredningen väldigt hel ut.
Nää, original är bäst ;)
Inredningen är helt hel! Möjligen något torr...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det är original som ger :-)-) är du också ett sådant där original freak som vill ha så mycket som möjligt i original? Jag är ju det iaf men det kanske du har märkt :P
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Ja det är original som ger :-)-) är du också ett sådant där original freak som vill ha så mycket som möjligt i original? Jag är ju det iaf men det kanske du har märkt :P
Yep. Allt ska vara original! Annars är det väl inte kul? ;)
Gillar inte alls det där med att styla Volvos..."Att styla en Volvo är som att sminka en gris" eller hur går uttrycket? ;)
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Ja det är original som ger :-)-) är du också ett sådant där original freak som vill ha så mycket som möjligt i original? Jag är ju det iaf men det kanske du har märkt :P
Gillar inte alls det där med att styla Volvos..."Att styla en Volvo är som att sminka en gris" eller hur går uttrycket? ;)
allt original kan vara jävligt tråkigt det med, inte direkt att volvo's äldre bilar var snygga invändigt, plastigt och stelt...
har blivit bättre med åren, men är fortfarande långt ifrån ja..

upplyftet jag gjorde från min gamla V70 -00 till V70n-01 var ett stort lyft, tyckte instrumentpanelen var mer "flygplansliknande"
mer vänt mot föraren mot gamla karossen där allt var "platt" samt dessa gamla fula dubbeldin stereos som ser ut att vara från hägenhöstiden,
stora fula klumpar med jordens minsta display och kan inte ens spela mp3 medans dom käkar cdskivor, ähfyfan!

jag är glad att min nyare har en pioneer dubbeldin med dvd, kan spela det mesta, har monterat en laddtrycksmätare från BSR precis i konsollen brevid stereon, blev perfekt :)

saker går alltid att förbättra, original är inte alltid bäst :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
Precis det mesta ska vara original inte tusan behöver jag ha någon eftermarknadsstereo som spelar USB utan det finns billiga FM-sändare istället som man kan koppla in. Plus att jag har CD-växlare och kassetbandspelare har faktiskt en del kassetband :D Men träpanelerna är ju också original.

Det beror på hur mycket man stylar den, att byta till andra kjolar och stötfångare bak förstår jag inte då det bara ser helt fel ut. Vindavisare och ögonlock duger för mig möjligt att man kanske ska sätta på ögonfransar bar för att man kan :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
Lillarapunzel skrev:
allt original kan vara jävligt tråkigt det med, inte direkt att volvo's äldre bilar var snygga invändigt, plastigt och stelt...
har blivit bättre med åren, men är fortfarande långt ifrån ja..

upplyftet jag gjorde från min gamla V70 -00 till V70n-01 var ett stort lyft, tyckte instrumentpanelen var mer "flygplansliknande"
mer vänt mot föraren mot gamla karossen där allt var "platt" samt dessa gamla fula dubbeldin stereos som ser ut att vara från hägenhöstiden,
stora fula klumpar med jordens minsta display och kan inte ens spela mp3 medans dom käkar cdskivor, ähfyfan!

jag är glad att min nyare har en pioneer dubbeldin med dvd, kan spela det mesta, har monterat en laddtrycksmätare från BSR precis i konsollen brevid stereon, blev perfekt :)

saker går alltid att förbättra, original är inte alltid bäst :P
Nej original är bäst :lol: :mrgreen: :wink: Jag tycker att det är en speciell charm i dom gamla radios massor av knappar som bara gör en sak i dom nya så gör ju en knapp allt möjligt :shock: Vad var det för Cd-skivor du körde när du säger att dom käkar cd-skivor, var dom brända eller? :wink:
Användarvisningsbild
av garinge
DayDreamer skrev:
Nej original är bäst :lol: :mrgreen: :wink: Jag tycker att det är en speciell charm i dom gamla radios massor av knappar som bara gör en sak i dom nya så gör ju en knapp allt möjligt :shock: Vad var det för Cd-skivor du körde när du säger att dom käkar cd-skivor, var dom brända eller? :wink:
Mjae håller inte med dig dagdrömmar'n.. :P
enda anledningen till att jag behöll min gamla fula klump var att jag bodde i Södertälje och kände
inte för att någon skulle slå in en ruta och sno ens stereo, inte direkt så man kan plocka av fronten på en dubbeldin, bor numera i villa
ute i skogen så behöver inte tänka på sånt, kan t.om parkera fordonen olåsta hehe =)
Ja, brända såklart, både lägsta hastighet och snabbaste, kvalitetsskivor och budget, samma sak, repades sönder
av cdspelaren, aldrig man betalar 100-150 för en cd, med enbart några bra låtar på, bättre och mixa en egen :)

USB minne med mp3 filer är way enklare, mer musik, minimalt och bära med sig, samt kan enkelt flytta musiken om man önskar mellan ens olika fordon ;)
av Lillarapunzel
Någon som vet hur man brytsäkrar nummerplåtar? :lol:
Det är redan vita "plastproppar" på skruvarna bak, men nu har någon petat bort de främre, och skruvat på skruvarna under, samt brutit.
Superlim och fler skruvar? Eller vad ska man ta sig till?!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:Någon som vet hur man brytsäkrar nummerplåtar? :lol:
Det är redan vita "plastproppar" på skruvarna bak, men nu har någon petat bort de främre, och skruvat på skruvarna under, samt brutit.
Superlim och fler skruvar? Eller vad ska man ta sig till?!
Rakblad bakom nummerplåten så att dom skärsönder fingrarna :mrgreen:
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 159

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]