- mån 30 maj 2016, 10:51
#1081055
Felkodsläsare kan du bygga ihop själv: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=65254
Googlade lite på Bee R-prylen i fråga, men gav upp då jag hittade en handskriven installationsanvisning på kinesiska...
Hur kopplade du in den? Någon guide som du följt?
Använd en multimeter (och äger du ingen så köp) och börja med att mäta upp så att alla relevanta spänningar och jordförbindelser finns i styrdonens kontakter.
Pinout för LH och EZK med signalbeskrivning och schema: http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-in ... 20Diagrams
Börjar du med tändboxen (EZK) så vill du såklart ha batterispänning på stift 5, och även på stift 6 då tändningen slås på.
Mät även kontinuitet mot jord, och samma sak på LH-boxen.
Googlade lite på Bee R-prylen i fråga, men gav upp då jag hittade en handskriven installationsanvisning på kinesiska...
Hur kopplade du in den? Någon guide som du följt?
Använd en multimeter (och äger du ingen så köp) och börja med att mäta upp så att alla relevanta spänningar och jordförbindelser finns i styrdonens kontakter.
Pinout för LH och EZK med signalbeskrivning och schema: http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-in ... 20Diagrams
Börjar du med tändboxen (EZK) så vill du såklart ha batterispänning på stift 5, och även på stift 6 då tändningen slås på.
Mät även kontinuitet mot jord, och samma sak på LH-boxen.