Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av oveg
Vad är det som gör lågprofildäck skillnad i uppbyggnad mot radialdäck? [KISSING FACE WITH CLOSED EYES][WINKING FACE]

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
Att dom är så breda tror jag.. Jag har hört samma sak som Niol säger.
av Halvmas
V60D5AWDPolestar.. Var är det för fabrikat på däcken?
Har nyligen fått min Alltrack men håller på att bli galen av oljudet på grov asfalt. Slät asfalt inga problem men på Stockholms slita infarter är det inte kul att ligga i spåren å köra. Jag har 245/45/18 och Continental Contisportcontact. Upplever du samma sak med din? Funderar på att sätta på Goodyear Eagle F1 då den ska vara 3 dB tystare enligt faktarutan. Tror du det blir nån skillnad eller måste man gå ner i dimension till 225/50/17 för att det ska bli bättre?
av V60D5AWDPolestar
Hej Halvmas,

Har redan glömt vilket fabrikat det var, trolig samma som du har då dim. var densamma. Hade Inga speciella
problem med spårning eller ljud. Bytte till Hankook då dessa också hade låga ljudvärden I dokumentationen.

Tycker dock att dessa later lite mer på visst asfaltunderlag, I övrigt lika de jag hade innan. Antar att det blir bättre
med mindre däck. Skall köra en ny Alltack med 17" om dryga veckan, kan återkomma med min uppfattning om dess
däck då.
av Halvmas
V60D5AWDPolestar skrev:Hej Halvmas,

Har redan glömt vilket fabrikat det var, trolig samma som du har då dim. var densamma. Hade Inga speciella
problem med spårning eller ljud. Bytte till Hankook då dessa också hade låga ljudvärden I dokumentationen.

Tycker dock att dessa later lite mer på visst asfaltunderlag, I övrigt lika de jag hade innan. Antar att det blir bättre
med mindre däck. Skall köra en ny Alltack med 17" om dryga veckan, kan återkomma med min uppfattning om dess
däck då.
Det vore toppen om du kunde ge lite feedback på 17" jämfört med 18" vi kör med nu.
Spårning upplever jag inte men jag var nog lite otydlig. Det jag menade var att det är är väldigt stor skillnad i ljud när man kör i spåren jämfört mot lite på sidan om dem där asfalten är mindre sliten och slätare. Så är det ju alltid men jag upplevde skillnaden som väldigt markant och det har jag inte märkt i någon annan bil jag ägt vad jag kan minnas.
av V60D5AWDPolestar
Halvmas skrev:

däck då.
Det vore toppen om du kunde ge lite feedback på 17" jämfört med 18" vi kör med nu.
Spårning upplever jag inte men jag var nog lite otydlig. Det jag menade var att det är är väldigt stor skillnad i ljud när man kör i spåren jämfört mot lite på sidan om dem där asfalten är mindre sliten och slätare. Så är det ju alltid men jag upplevde skillnaden som väldigt markant och det har jag inte märkt i någon annan bil jag ägt vad jag kan minnas.
Hej igen Halvmas,

Det blev dessvärre ingen körning av Alltack då den fick gå direkt över till en kollega. Har du kommit vidare annars I dina däcktankar?
av V60D5AWDPolestar
7300 mil passerade,

Nyss lossnade handtaget till insynskyddet I bagaget.

När jag skulle fälla vänster ryggstöd I baksätet via reglaget I bagaget så visade det sig att den också lagt av.
Bilagor
IMG_2004.JPG
Mekanism för fällning av baksäte
IMG_2004.JPG (101.14 KiB) Visad 487 gånger
IMG_2003.JPG
Mekanism för fällning av baksäte
IMG_2003.JPG (101.03 KiB) Visad 490 gånger
IMG_2002.JPG
Reglage för fällkning av vänster ryggstöd/baksäte.
IMG_2002.JPG (67.76 KiB) Visad 484 gånger
IMG_2001.JPG
Handtag insynskydd
IMG_2001.JPG (133.81 KiB) Visad 491 gånger
av Halvmas
V60D5AWDPolestar skrev:
Halvmas skrev:

däck då.
Hej igen Halvmas,

Det blev dessvärre ingen körning av Alltack då den fick gå direkt över till en kollega. Har du kommit vidare annars I dina däcktankar?
Hallå igen!
Jo jag tycker ljudbilden ändras mer och mer till det bättre. Har kört en 700 mil nu och jag misstänker att däcken rundats av lite och därmed avger mindre ljud. Någon annan förklaring har jag inte. Börjar dessutom vänja mig vid de något hårda framstolarna så nu klarar jag 3 timmar utan träsmak :D . Däremot skrek bilen till idag om att den ville ha Ad-blue... Känns väl sådär efter 700 mil. Misstänker att den inte levererades med full tank :-(O)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 28

Det visade sig att denna enhet och många and[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]