Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
benka1 skrev:För mycket pengar tycker jag ,fast den ser fräsch ut...
Vit bil är snyggt :D

inte för mycket om du jämför priset med den 1,6 som trådskaparen länka till :D om man ser till vad man får för pengarna, lägg till att TS kanske inte vill mecka eller har någon vana alls av det o från en bilhandlare får hen garantier, man har ju alltid garantier när man köper en gammal bil från ett företag även om de skriver att de frånsäger sig ansvaret :?: :D
av Lövet
Den vita ser väldigt omlackad ut på sina ställen...
Användarvisningsbild
av Micce1980
StefanN skrev:Har dom satt nån jäkla tejp på sätet?
Ja de sätena spricker ungefär lika ofta som man själv tar en öl :D

Lövet skrev:Den vita ser väldigt omlackad ut på sina ställen...
Mjo tack, samt inte snyggt stylad med en enligt mig ful grill och FOX-dekaler, samt en doftgran i bagaget :)

En 2000 är bra mycket bättre än en 1999 men den största skillnaden kom till 2001 så hade siktat på en fas 2 (2001-2004)
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
Micce1980 skrev:
StefanN skrev:Har dom satt nån jäkla tejp på sätet?
Ja de sätena spricker ungefär lika ofta som man själv tar en öl :D

Lövet skrev:Den vita ser väldigt omlackad ut på sina ställen...
Mjo tack, samt inte snyggt stylad med en enligt mig ful grill och FOX-dekaler, samt en doftgran i bagaget :)

En 2000 är bra mycket bättre än en 1999 men den största skillnaden kom till 2001 så hade siktat på en fas 2 (2001-2004)

Jämför man med att köra en fas 2 från 2001 till 2004 mot en fas 1 från 97-99 så är det som en helt annan bil att köra, även om man jämför draget i en 2.0T 99 mot en 2001 så är det skillnad, 2001'an drar mycket bättre.

dock om ts får för sig chippa bilen är inte fas2'an mycket att hänga i granen med sina klena cylinder väggar men som vanlig lugn bil är den så mycket bättre än en 1.6'a eller annan s/v40 under 2000 årsmodell, dock måste man veta att man verkligen har rätt modell som är från 2000, finns 2000 som egentligen är 1999 och inte alls den fina fas 1,5'an.

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]