Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marwi
Hej!
Kör en V60 D6 åm 16. Larmet har gått ett par gånger, och jag hittar inget på bilen som borde orsaka det. Ska ringa verkstaden under veckan, men jag tänkte ändå kolla om det är någon som råkat ut för något liknande så jag kanske kan tipsa om en lösning när jag ringer.

För visst är det så att jag borde se någon slags åverkan på bilen om det var på riktigt? Jag försökte provocera fram lite tut idag utan framgång. Jag gungade på bilen, hoppade på dragkroken och försökte slita ut laddsladden (vilket inte går när bilen är låst). Men larmet gick inte.

Tacksam för ideer som jag kan förmedla till verkstaden.

/Martin
Användarvisningsbild
av fjohan82
En sak vintertid brukar vara blåst från ventilationen, men förutsätter att du inte har någon värmare igång nu så det bör man kunna utesluta...
av marwi
Larmet har löst ut både är bilen står ute och inne, och värmaren har inte varit igång vid något tillfälle.
Användarvisningsbild
av Rillee
Skulle tippa på sensorn inne i bilen som jävlar. Fick min bytt när bilen var några månader gammal. Var bra i ett år, nu har det kommit tillbaka.
av tripledes
Det problemet hade jag på min V60 -13 och valde att deaktivera larmet istället för att felsöka. Nu i efterhand har jag kommit på att anledningen troligtvis var att jag hade bilens fjärrkontroll i fickan och någon gång ibland lyckades aktivera panikfunktionen när jag ex böjde mig ner för att knyta skorna haha

Min slutsats än så länge, hittade […]

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]