Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Du har en väsentligt nyare bil än TS. Då kommer det fler uppdateringar. När det gott 8-9 år som i TS fall händer det inte så väldigt mycket mer.
av andersuw
Visst. Det skadar förestås inte att kolla om det finns något nytt. Men på en så pass gammal bil bör man inte vänta sig särskilt mycket om den servats regelbundet hos Volvo.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
andersuw skrev:Visst. Det skadar förestås inte att kolla om det finns något nytt. Men på en så pass gammal bil bör man inte vänta sig särskilt mycket om den servats regelbundet hos Volvo.
Håller absolut med . E den servad regelbundet så har den säkert det senaste för den bilen . Men .. Hehe

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Bergets skrev:
Mikesh89 skrev:Det kommer relativt ofta lite ändringar .

Jag fick uppdaterar i november . Redan i april när bilen va inne igen så va där nys uppdateringar . :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
jasså de uppdaterar så frekvent. men vad är det som uppdateras?
finjusterar de motortekniken eller?
Det är ju en 2016, nuförtiden släpper man halvfärdig, knappt testad mjukvara och får rätta ofta. Men på din nästan 10 år gamla bil sägs det att det inte händer ett skvatt på mjukvarusidan
Användarvisningsbild
av polestar
Min V70II MY2008 var på service hos Bilia i november 2015 och då var där några nya softwares till den. Den har varit på Volvo originalservice minst en gång om året hittills. :D
Användarvisningsbild
av apersson850
V70 generation II är ju fortfarande "vid liv", så att säga. Eller nästan, för nu har de slutat produceras. En del funktioner är säkert gemensamma genom plattformen, även om det är olika årsmodeller, vilket kan göra att en uppdatering lätt sprids genom årsmodellfloran, även om den primärt togs fram för en av de senare modellerna.

@Lövet , Kanske i den ordningen vi får[…]

Xenon Nivåreglering sensor

Vilken årsmodell? Det är en 2012:a. G[…]

Ooo, gamla minnen. Här är min på […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]