Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av NicklasO
Flyktiga silikoner skapar ofta stora problem vid omlack.
Lakerare har vid förs jobb etc inte tid/betalning nog att rengöra ordentligt nog, samt att problemet med just flyktiga silikoner är att där du ena stunden tvättat, lägger det sig silikon som virvlat dit från stället där man rengör sen..

Ang teflon så kräver det som sagt samma underarbete som man bör oavsett, men det är det som sagt ofta lackerare som struntar i.

MVH/
av Lindfalas
NicklasO skrev:Flyktiga silikoner skapar ofta stora problem vid omlack.
Lakerare har vid förs jobb etc inte tid/betalning nog att rengöra ordentligt nog, samt att problemet med just flyktiga silikoner är att där du ena stunden tvättat, lägger det sig silikon som virvlat dit från stället där man rengör sen..

Ang teflon så kräver det som sagt samma underarbete som man bör oavsett, men det är det som sagt ofta lackerare som struntar i.

MVH/
Tja jag känner väl lackare. De har inga problem med silicone. de tvättar alltid före med medel som är just för att plocka bort silicone.
Teflon har de heller inga som helst problem med.
Det som krävs är bara att de gör sitt jobb.
Slarvar man eller vill bara ha snabba pengar så skiter man i det och chansar på att det går.
Men de anser jag är helt enkelt dåliga lackare.

Gör du ett bra underarbet så finns det inga problem med siliconer eller andra typer av skydd.

Greetz
av NicklasO
Jadu. jag arbetar själv en del med lackering, samt känner många lakerare och vi är rätt eniga om att silikon är ett helvete.
Många lackerare har inte så höga krav och struntar i några fiskögon hit eller dit.

De allra flesta lackerare är väl dåliga pga förs bolagens låga ersättningar och många lika dåliga iaf..

Jag tror det krävs att man arbetar med lack för att förstå.

När du då gjort ditt goda underarbete och nån öppnar dörren på bilen som torkats med silikonbaserade medel invändigt, kan allt vara förstört, det som är problemet.

Det är därför dem kallas flyktiga..

/
Lindfalas skrev:
NicklasO skrev:Flyktiga silikoner skapar ofta stora problem vid omlack.

MVH/
Tja jag känner väl lackare. De har inga problem med silicone. de tvättar alltid före med medel som är just för att plocka bort silicone.
Teflon har de heller inga som helst problem med.
Det som krävs är bara att de gör sitt jobb.
Slarvar man eller vill bara ha snabba pengar så skiter man i det och chansar på att det går.
Men de anser jag är helt enkelt dåliga lackare.

Gör du ett bra underarbet så finns det inga problem med siliconer eller andra typer av skydd.

Greetz
av Lindfalas
NicklasO skrev:Jadu. jag arbetar själv en del med lackering, samt känner många lakerare och vi är rätt eniga om att silikon är ett helvete.
Många lackerare har inte så höga krav och struntar i några fiskögon hit eller dit.

De allra flesta lackerare är väl dåliga pga förs bolagens låga ersättningar och många lika dåliga iaf..

Jag tror det krävs att man arbetar med lack för att förstå.

När du då gjort ditt goda underarbete och nån öppnar dörren på bilen som torkats med silikonbaserade medel invändigt, kan allt vara förstört, det som är problemet.

Det är därför dem kallas flyktiga..

/
Visst kan det vara ett problem, men inte så stort som vissa verkar villa visa att det är.
Jobbar liksom brevid en lackfirma och borde hört en hel del och sett om det skulle vara så mycket problem.
Som jag sagt vet jag de har medel att tvätta med som just är för silicone.
Polerar även en del bilar de har lackat.
Har aldrig sett några fiskögon från deras lack.
Skulle det betyda de är mycket bätte än andra lackare då???

Men för att återgå till topic.
De flesta har insett problemet med silicone och sett efter andra former av glansmedel. Då är det lustigt att ett stort märke börjar med det, även om det är en mild form av silicone.
Miljömässigt har de dock samma varning. Varför om det skulle vara så mycket bättre???

Greetz
av NicklasO
Du är inte nog väl insatt, flyktiga silikoner är ett problem, dock inte alls så stort som det var innan lacktillverkarna börjar ta fram färger o bra rengöring, dock fortf ett problem.

Gå du in till din lackerarkompis och spruta lite silikonspray i lackbåset så får du problem, det kan jag lova.

Sen vet jag ju hur du är vid det här laget.

Det är bra mkt lättare att tvätta bort emulgerat silikon än teflon...
av Lindfalas
NicklasO skrev:Du är inte nog väl insatt, flyktiga silikoner är ett problem, dock inte alls så stort som det var innan lacktillverkarna börjar ta fram färger o bra rengöring, dock fortf ett problem.

Gå du in till din lackerarkompis och spruta lite silikonspray i lackbåset så får du problem, det kan jag lova.

Som vanligt är du lika arogant som i andra forum.
Du vet alltid bäst och även har ekonomiska intressen i det mesta du uttalar dej om.
Teflon är inte ett problem ens om du skall lacka.. bara slipa där du skall lacka och sen tvätta och sen lacka..
Det gör lackare utan problem.. Så sluta prata skit...

Greetz
av NicklasO
Och hur gör man med en emulgerad silikon?
Precis samma sak.
Ex om du vill avlägsna ett vax med emulgerat silikon och ett vanligt carneuba vax, kan du tvätta bort det med en stark avfettning, kan du det med ett teflonskydd?

Sen vet ju jag att silikon är ett problem i och med att jag arbetar en del med lackering, gör du det?

MVH/
Lindfalas skrev:
NicklasO skrev:Du är inte nog väl insatt, flyktiga silikoner är ett problem, dock inte alls så stort som det var innan lacktillverkarna börjar ta fram färger o bra rengöring, dock fortf ett problem.

Som vanligt är du lika arogant som i andra forum.
Du vet alltid bäst och även har ekonomiska intressen i det mesta du uttalar dej om.
Teflon är inte ett problem ens om du skall lacka.. bara slipa där du skall lacka och sen tvätta och sen lacka..
Det gör lackare utan problem.. Så sluta prata skit...

Greetz
av Lindfalas
[quote="NicklasO"]Och hur gör man med en emulgerad silikon?
Precis samma sak.
Ex om du vill avlägsna ett vax med emulgerat silikon och ett vanligt carneuba vax, kan du tvätta bort det med en stark avfettning, kan du det med ett teflonskydd?

Sen vet ju jag att silikon är ett problem i och med att jag arbetar en del med lackering, gör du det?

MVH/

Du kan aldrig tvätta av tillräckligt mycket för att kunna lacka...
Slipar du inte är det bara fusk jobb, men det är kanske så du jobbar..
Självklart tvättar du inte bort ett teflon lackskydd.. är ju liksom vitsen med det.. suck...

Mycket mindre problem än vad du försöker att påvisa...
av NicklasO
Jag säger inte att teflon är speciellt svårt inte heller emulgerade silikoner, men flyktiga kan ställa till mkt problem, även om dem idag går att lösa.
Givetvis slipar man och tvättar innan lack, det var bara ett exempel..

/

Lindfalas skrev:
NicklasO skrev:Och hur gör man med en emulgerad silikon?
Precis samma sak.

MVH/

Du kan aldrig tvätta av tillräckligt mycket för att kunna lacka...
Slipar du inte är det bara fusk jobb, men det är kanske så du jobbar..
Självklart tvättar du inte bort ett teflon lackskydd.. är ju liksom vitsen med det.. suck...

Mycket mindre problem än vad du försöker att påvisa...
av Lindfalas
NicklasO skrev:Jag säger inte att teflon är speciellt svårt inte heller emulgerade silikoner, men flyktiga kan ställa till mkt problem, även om dem idag går att lösa.
Givetvis slipar man och tvättar innan lack, det var bara ett exempel..
Hur skall du ha det??
I tidigare inlägg är det svårare med teflon och att det var ett problem..
Vilket inte det är..

Flyktiga siliconer kan vara ett problem,men det är oftast bara dåliga rutiner hos den som lackar.

Varför ta ett sånt dåligt exempel då???
Än en gång försöker du skriva sånt som inte stämmer.
Varför gör du detta på varenda forum???
Antar att de kommer att genomskåda dej här också och ignorera dej som du faktist förtjänar.
Var lite kreativ och skriv sånt som faktist stämmer och som inte är baserat på vad du kan tjäna på det..

Greetz

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]