Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

DayDreamer skrev:Aha det där är slangen till vevhusventilationen. Beroende på hur stort läckaget är där så kan det spela roll men inget som jag tror att du lär märka av på tomgång, det är föresten bara att trycka dit röret på turbon igen och skruva fast det. Du behöver förmodligen göra rent vevhusventilationen och oljefällan, den är säkert tät och då kan tomgången bli lite orolig.
Tusen tack Daydreamer! Återkommer senare med hur det gick.
RääserCalle skrev:
DayDreamer skrev:Aha det där är slangen till vevhusventilationen. Beroende på hur stort läckaget är där så kan det spela roll men inget som jag tror att du lär märka av på tomgång, det är föresten bara att trycka dit röret på turbon igen och skruva fast det. Du behöver förmodligen göra rent vevhusventilationen och oljefällan, den är säkert tät och då kan tomgången bli lite orolig.
Tusen tack Daydreamer! Återkommer senare med hur det gick.
Det var så lite så :D

Se till att rengöra PTC-nippeln ordentligt du kan även resistans mäta den och se så att den fungerar.
Jag fattar inte.. Röret från ptc ventilen till oljefällan har alltså en luftslang "inbäddad" som är av i båda ändorna. Vart ska den sitta egentligen?

Ena ändan på ptc'n, men den andra?
Och jag som trodde den trasiga stumpen jag hittade igår skulle från motorn till ptcn... måste nog på volvo imorgon och be om lite sprängskisser
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]