Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peter799
Hallå,

Jag bytte en lampa i mätarhuset men när jag kopplade tillbaka kontakterna och vred om tändningen så blinkar varningsblinkersen (går inte stänga av) och inga lampor i mätarhuset lyser.
Jag ser en röd kortare kabel från kabelhärvan som inte går nånstans och förmodar att det är den som åkt ur när jag bökade med sladdarna. Problemet är att jag inte vet vart den ska gå, det finns inte heller någon kontakt på den (längre?) så att jag föra in den i nåt av de lediga hålen på kontakterna och testa... :-/

Återkommer strax med en bild.
av Peter799
Det här var ju konstigt. Jag kortslöt den röda till jord för en sekund och kopplade sen in kontakterna i mätarhuset igen (är ju två) och nu blinkar inte varningsblinkers på tändningen längre. Istället lyser nu enbart lampan för batteriet...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kolla så att du verkligen har fått i kontakten till mätarhuset ordentligt. Som jag har förstått så blev detta i samband med att du bytte en lampa i instrumenthuset?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Detta är förvisso tagit från en -94a, men det bör vara likartat kopplat och förhoppningsvis rätt färger på kablaget.

Det jag blir lite misstänksam över är att det finns inte en enda helröd kabel på dessa kontakter!?

Lilla kontakten:

Bild
Bild

Stora kontakten:

Bild
Bild
av Peter799
Stort tack för bilderna. Ja jag är tveksam till om den ska in i kontakten för den är kortare än dom andra och måste spännas ordentligt om den ska nå dit... Om den inte ska in i en kontakt, vart ska den då? :) du kan inte kolla i kabelstammen om du ser den röda och vart den går? Det ser dock ut som att den hör ihop med kablarna som går in i den mindre av dom två kontakterna...
Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]