Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok :shock: jag trodde att dom skulle försvinna när bilen har varit strömlös det gör dom på min iaf och den är nyare, konstigt. Det gick inte alls att ta bort koderna med hjälp av felkodsläsaren i motorrumet? Hmm undrar om styrenheten har låst sig på något vis i så fall.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja vrid på och av tändningen några gånger samt vrid till startläget när bilen är strömlös då tömmer du styrenheterna på strömmen som dom har lagrat upp.
av nzTPC
Lucif3r skrev:
chrillew skrev:Prova trycka ner bromspedalen då å då, då borde all kvarvarande ström försvinna :)
Då är det väl smartare att dra igång tändningen..?
Hade bilen strömlös under natten, dvs ca 11h, koderna fortfarande kvar...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
nzTPC skrev:
Lucif3r skrev:
chrillew skrev:Prova trycka ner bromspedalen då å då, då borde all kvarvarande ström försvinna :)
Då är det väl smartare att dra igång tändningen..?
Hade bilen strömlös under natten, dvs ca 11h, koderna fortfarande kvar...
Konstigt min nästa gissning är att styrdornet (ECM) har låst sig.
apersson850 skrev:Inte för att det löser problemet, men jag är nyfiken på varför man monterar en laddtrycksmätare i en bil som redan har en?
Original laddtrycksmätare säger ju inte hur mycket i bar bilen laddar så det kan nog vara därför.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:
apersson850 skrev:Inte för att det löser problemet, men jag är nyfiken på varför man monterar en laddtrycksmätare i en bil som redan har en?

Original laddtrycksmätare säger ju inte hur mycket i bar bilen laddar så det kan nog vara därför.

... Plus att den inte läser speciellt högt. Tror den åker utanför skalan vid 0.8 typ, kanske ännu lägre t om. Vet att vid 1bar så är den iaf bottnad sedan länge.
Och som sagt så visar den inte hur mycket bilen laddar, är ju bara 2 sträck åt varsitt håll för vakuum resp. överladd.

Orginalmätaren fungerar för orginalmotorer som en "gimmick", men inte som ett utläsningsinstrument. Omöjligt att avgöra om bilen laddar t ex 0.35bar, eller 0.4bar. Kan tyckas att det är "skit samma", men att veta mer exakt vad bilen egentligen laddar kan vara ett stort hjälpmedel vid felsökning.

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]