- tis 24 maj 2016, 11:22
Hej!
Har köpt på mig en 740 från 88A med overdrive.
Fungerar egentligen hur bra som helst förutom att hastighetsmätaren/varvräknaren går alldeles för fort.
Förra ägaren hade inte gjort något, utan den var så när han köpte den, detsamma gäller ju mig. Har inte gjort något.
Instrumenthuset är bytt, och felet var då kvar.
Vad kan det då vara? Jo, dom kan ju ha bytt bakaxeln. Har googlat runt på lite olika alternativ.
En del säger att man ska byta till rätt bakaxel, en del menar att det går att klippa till kuggarna/tänderna.
Är det någon som har något tips. Vill lägga så lite pengar så möjligt på bakaxeln, så att klippa till kuggarna
vore ju riktigt trevligt. Låt säga att det är fel bakaxel. Hur många kuggar ska en 740 från 88a ha?
Någon som kan komma med en liten "guide"? :D :D
Har köpt på mig en 740 från 88A med overdrive.
Fungerar egentligen hur bra som helst förutom att hastighetsmätaren/varvräknaren går alldeles för fort.
Förra ägaren hade inte gjort något, utan den var så när han köpte den, detsamma gäller ju mig. Har inte gjort något.
Instrumenthuset är bytt, och felet var då kvar.
Vad kan det då vara? Jo, dom kan ju ha bytt bakaxeln. Har googlat runt på lite olika alternativ.
En del säger att man ska byta till rätt bakaxel, en del menar att det går att klippa till kuggarna/tänderna.
Är det någon som har något tips. Vill lägga så lite pengar så möjligt på bakaxeln, så att klippa till kuggarna
vore ju riktigt trevligt. Låt säga att det är fel bakaxel. Hur många kuggar ska en 740 från 88a ha?
Någon som kan komma med en liten "guide"? :D :D
Bilar jag har ägt/äger:
Volvo 740 -92: Såld och sönderkörd av köparna. Numera död... :'(
Volvo 245 -89: Fattar inte varför jag köpte denna? Helt slut var den.
Volvo 740 -88: ~
Volvo 740 -90: Såld.
Volvo 740 -88:an: Rullar igen efter bromsrenovering!
Volvo 740 -92: Såld och sönderkörd av köparna. Numera död... :'(
Volvo 245 -89: Fattar inte varför jag köpte denna? Helt slut var den.
Volvo 740 -88: ~
Volvo 740 -90: Såld.
Volvo 740 -88:an: Rullar igen efter bromsrenovering!