Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av matte75
Derank skrev:
matte75 skrev:Nån som har en VMware-imagefil med senaste VIDA installerat på som kan dela med sig?
Dom lär ju knappast kunna länka här förstår du väl. Det är ju inte helt lagligt material

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Var i min fråga skrev jag att dom skulle länka till imagefilen i tråden? :wink:
Tur det finns låtsaspoliser i alla forum. :lol: :wink:
av Fred
Nu har även jag gjort slag i saken och beställt en Kina Dice. Det blev av de billigare varianterna från Aliexpress (87$ inkl. frakt) och jag hoppas att det kommer funka, trots varningarna från de som köpt den dyrare varianten. Enligt många feedback-inlägg hos säljaren har folk fått igång det i alla fall och det var tom en som skrivit feedback på svenska! :D

Jag beställde en på natten utan att veta ifall jag hade någon laptop som klarade systemkraven, så det var lite spännande när jag kollade igenom lagret med datorprylar...men tror ni inte att där fanns en laptop i perfekt storlek och som (vad jag i alla fall tror) klarar alla systemkrav! :D Jag laddade upp den och otroligt nog verkar även batteriet vara i helt OK skick! Happy days!

Nu blir det en frustrerande väntan någon månad eller två tills DICE:en kommer och sedan får man stålsätta sig inför installationen...sen ska jag kolla varför jag har motorlampa med felkod på främre lambdan! :-)-)
Användarvisningsbild
av Derank
matte75 skrev:
Derank skrev:
matte75 skrev:Nån som har en VMware-imagefil med senaste VIDA installerat på som kan dela med sig?
Dom lär ju knappast kunna länka här förstår du väl. Det är ju inte helt lagligt material

Var i min fråga skrev jag att dom skulle länka till imagefilen i tråden? :wink:
Tur det finns låtsaspoliser i alla forum.Bild :wink:
Mupp!

av MadMikeSweden
Hej alla.

orkar inte läsa igenom alla sidor.

Men skulle vilja veta hur jag släcker dom felkoder jag funnit på min Volvo XC 70 2002 som jag fann med programmet Volvo Vida Dice 2014D

Tacksam för hjälp med detta.

EDIT. Fann hur man gjorde nu.
Senast redigerad av 1 MadMikeSweden, redigerad totalt 0 gånger.
av andersuw
Du gör det i samma del av VIDA där du kunde se vilka koder du läst. Nu har jag inte de exakta knapptryckningarna i huvudet, men du hittar raderingen allra längst ned på den sida där du ser felkoderna.
av frippe87
Då har även jag införskaffat mig vida dice. Men jag har stött på ett problem, när jag är inne i vida så får jag upp ett rött kryss under kommunikationsverktyg, vad gör jag för fel? Saknas något program? Versionen av vida är 2014D

Nu använder jag mig av win 7 professional, har testat med ie9,10 samt 11.
av frippe87
Det var fel version av framework, så jag fick igång allt igår. Men så idag när jag ska starta vida så blir Explorer bara en vit sida, varför blir det så?
Användarvisningsbild
av Pickadoll
Verkar som nån slagit av servicemeddelandet på min bil. Ägt bilen i 1år och inget meddelande. Kan nån hjälpa mig att hitta vart man ändrar det i Vida.
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 241

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]