Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja åker du dit för överlast så blir det dyrt för dig samt att du kan få ställa släpet och åka ifrån utan det. Men det absolut värsta är om du överlastar och dragkroken på Blå går sönder och det blir en trafikolycka, då är det du som blir vållande för att du har kört med olagligt med överlast så var försiktig och kolla vikterna noga :) Själv så har jag dålig koll på dessa vikter men jag kör aldrig med släp så för mig kvittar det.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Ja åker du dit för överlast så blir det dyrt för dig samt att du kan få ställa släpet och åka ifrån utan det. Men det absolut värsta är om du överlastar och dragkroken på Blå går sönder och det blir en trafikolycka, då är det du som blir vållande för att du har kört med olagligt med överlast så var försiktig och kolla vikterna noga :) Själv så har jag dålig koll på dessa vikter men jag kör aldrig med släp så för mig kvittar det.
Jag överlastar inte, har aldrig gjort och kommer aldrig göra. Om vi säger såhär; Med riktigt god vilja, och viss matematisk överdrift, kan jag kanske komma upp i 1 350 kg, annars 1 330 kg. Och det är ju långt under! :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Ja åker du dit för överlast så blir det dyrt för dig samt att du kan få ställa släpet och åka ifrån utan det. Men det absolut värsta är om du överlastar och dragkroken på Blå går sönder och det blir en trafikolycka, då är det du som blir vållande för att du har kört med olagligt med överlast så var försiktig och kolla vikterna noga :) Själv så har jag dålig koll på dessa vikter men jag kör aldrig med släp så för mig kvittar det.
Jag överlastar inte, har aldrig gjort och kommer aldrig göra. Om vi säger såhär; Med riktigt god vilja, och viss matematisk överdrift, kan jag kanske komma upp i 1 350 kg, annars 1 330 kg. Och det är ju långt under! :wink:
Nej jag tror inte att du överlastar ville bara skriva att det inte är något bra om man nu gör det :)
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:
Nej jag tror inte att du överlastar ville bara skriva att det inte är något bra om man nu gör det :)
Hästfolk om några brukar ha koll på lastreglerna... :wink: Och pratar vi inte i termer av typ +/- 10 kg eller så, så är det väldigt få som vågar överlasta också.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Ja jag förstår det och det är bra att ni är vaksamma på reglerna :)
Ja :)
Man vill ju inte att ens små älsklingar ska råka ut för någonting!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Ja jag förstår det och det är bra att ni är vaksamma på reglerna :)
Ja :)
Man vill ju inte att ens små älsklingar ska råka ut för någonting!
Nej det vore att en mardröm.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 159

Hur kan man ändra eller ta bort varvstoppet p[…]

Stänkskydd

Inget större fel på Vparts stänksk[…]

Urtrampningslagret har fått sin årliga[…]