Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av meko
Men hallå, inte lutar väl instrumentklustret? Verkar ju mer än lovligt konstigt. Tur att man åker V60! :wink:
Användarvisningsbild
av Derank
Har du sett en rak linje i en xc60, eller nya xc90 för den delen?

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Ni som haft sned ratt och fått det åtgärdat med en hjulinställning, har det gått på garantin, eller har ni fått betala själva?

Ni som har, eller haft, sned ratt, hur sned har den varit och åt vilket håll har den varit fel? Alltså, vilket håll och hur mycket behövdes er ratt flyttas?

Min behöver flyttas en cm medurs.
Användarvisningsbild
av mange69
Lite men störande vriden åt vänster. Kostade ingenting.
av ned1
Ilduce77 skrev:Ni som haft sned ratt och fått det åtgärdat med en hjulinställning, har det gått på garantin, eller har ni fått betala själva?

Ni som har, eller haft, sned ratt, hur sned har den varit och åt vilket håll har den varit fel? Alltså, vilket håll och hur mycket behövdes er ratt flyttas?

Min behöver flyttas en cm medurs.

Frågade aldrig om det kommer att kosta något när jag bokade tid men jag kommer att vägra betala. Självklart ska det gå på garanti.
av titanum
Även på min XC60 var ratten sned, en dryg cm för mycket åt vänster. Fick hjulinställning gjord efter visst argumenterande, de försökte förklara det med att vägbanorna lutade utåt ( för avrinning...). Jag bad då teknikern som provkörde att köra vänstertrafik på samma långa raksträcka och då föll deras teori. Konstigt att så många bilar tycks släppas ut med felvinklade hjul, borde bli dyrare att fixa i efterhand istället flr att göra det rätt från början.
av Fredd
XC60 MY16

Ratt stod ca 1cm till vänster, krävdes 2 verkstadsbesök innan det var fixat (på garanti).

Den V40 (hade inte gått 200 mil) jag fick som lånebil uppvisade samma symptom.
av Persvante
Skruva in vänster styrled ett eller två varv, och ut lika mycket på den högra.
Användarvisningsbild
av Derank
Det är ingen Amazon nu längre vettu

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]