- fre 20 maj 2016, 00:47
#1077978
Finns många axlar där ute och tydligen så är många märkta 10:31 men de är inte äkta vara.
Man kan såklart öppna kåpan baktill och kolla. då ska väll kronhjulet avslöja detta om jag förstår det rätt? att det är större och klacken som är urskuren måste finnas för demontering/montering? skulle den se "onödig" ut så är de en "falsk" märkning?
Kan man kolla det på annat sätt? tex ta ut en drivaxel, och se att den är grövre, så är de en "äkta" 10:31?
Tänker att den är redan loss och lättare att kolla så, än att krypa under och "jävlas i onödan" med olja osv.
Kan man också tex snurra pinjångfjongen som kardan ska sitta fast i och se på "varven" som går åt för att avgöra utväxling (som ja vet att man kan göra en grov snabbkoll för) och samtidigt "veta" om de handlar om en sån axel eller inte?
Finns det fler sätt eller måste man verkligen öppna kåpan för att veta?
Man kan såklart öppna kåpan baktill och kolla. då ska väll kronhjulet avslöja detta om jag förstår det rätt? att det är större och klacken som är urskuren måste finnas för demontering/montering? skulle den se "onödig" ut så är de en "falsk" märkning?
Kan man kolla det på annat sätt? tex ta ut en drivaxel, och se att den är grövre, så är de en "äkta" 10:31?
Tänker att den är redan loss och lättare att kolla så, än att krypa under och "jävlas i onödan" med olja osv.
Kan man också tex snurra pinjångfjongen som kardan ska sitta fast i och se på "varven" som går åt för att avgöra utväxling (som ja vet att man kan göra en grov snabbkoll för) och samtidigt "veta" om de handlar om en sån axel eller inte?
Finns det fler sätt eller måste man verkligen öppna kåpan för att veta?
Volvo = Vi Orsakar Landets Värsta Orgasmer
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!