- fre 20 maj 2016, 08:42
Då visar appen helt rätt, med andra ord.
Anders, XC90 D5 AWD 2019.
Moderator: Moderatorer
Ola311 skrev:Okej.trodde den skulle låsa bara man lämnar bilen. Ska testa dom små knapparna på handtagen :) tack för svarenså vad är vitsen med keyless då?
snepo skrev: så vad är vitsen med keyless då?Tänkte samma sak när jag fick min bil, nu är det svårt att inte ha keyless. Stoppar nyckeln i jobbväskan i veckorna och öppnar, startar och låser bilen utan att någonsin fundera över nyckeln. Det går av sig själv liksom. Känns helt naturligt.
Termik skrev:snepo skrev: så vad är vitsen med keyless då?Tänkte samma sak när jag fick min bil, nu är det svårt att inte ha keyless. Stoppar nyckeln i jobbväskan i veckorna och öppnar, startar och låser bilen utan att någonsin fundera över nyckeln. Det går av sig själv liksom. Känns helt naturligt.
Ola311 skrev:Okej.trodde den skulle låsa bara man lämnar bilen.Nä. Tänk efter. Alla packar och föraren går iväg för att hämta något och låser därmed bilen. Inte så bra.
snepo skrev:så vad är vitsen med keyless då?Mycket enkelt. Du behöver aldrig fippla med någon apparat (nyckel, fjärr etc.) för att vare sig låsa upp, köra, eller låsa bilen. Nyckeln ligger i fickan hela tiden.
Rillee skrev:Jag hade gärna sett att man hade kunnat välja hur vill ha det. För mig som ofta kör själv hade det varit smidigt om bilen hade låst sig själv när man lämnar bilen.
snepo skrev:Rillee skrev:Jag hade gärna sett att man hade kunnat välja hur vill ha det. För mig som ofta kör själv hade det varit smidigt om bilen hade låst sig själv när man lämnar bilen.
Det jag menar,om den inte låser vad är vitsen med keyless?
Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]