Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi har visst flera olika trådar om "vibrationer vid 80 km/h" så jag tar och ger en update om mina problem i denna då senaste frågan rör just motorfästen. Jag kom äntligen loss och tog o bytte övre, nedre främre samt högra igår men det blev ingen förbättring :(
Jag funderar mer o mer på om det är nåt i bakvagnen som är orsaken, framförallt som sensonic verkar ha bytat i princip hela framvagnen utan förbättring.
Ja, ett elände det här. Ny höger drivaxel med nytt stödlager. Tyst och fint nu, men det skakar fortfarande. Bytte länkarmar också, mycket trevligare i kurvorna nu men fortfarande vibrationer som kommer i skov.

Det finns en tråd om detta där Pettsson pratar om dubbelmassesvänghjul som släppt. Har vi sådant på dessa bilar?

Ska jag byta mer på bilen är det vänster drivaxel, hydrauliska motorkuddar, krängningshämmare fram, subframebussningar. Annars vete sjutton vad det är om det inte är något i koppling/växellåda. Trist att inget hjälper...
Dom "hydrauliska" motorkuddarna är evighetsgrejer dom går aldrig sönder :D Dubbelmassesvänghjul brukar förra ett jävla väsen när dom går sönder hörs på tomgång när man står still och släpper koplingen så man får dragläge så brukar det låta rätt illa. Vet inte om vi har dubbelmassesvänghjul på våra bilar :???:
DayDreamer skrev:Dom "hydrauliska" motorkuddarna är evighetsgrejer dom går aldrig sönder :D
Jag har aldrig skruvat med dessa. Men hittills har allt jag skruvat med under bilen som består av gummi åldrats och tappat sin spänst. Varför skulle inte dessa göra det? Tittar jag på det främre mittre ser man ju inte så mycket men visst är det sprickor i det gummit också.
Är det läckage på dom så är dom slut, annars så har jag ingen aning om hur man kan döma ut dom. Dem är väl hydrauliska på ett sätt för dom är fyllda med glykol vad jag har förstått.
Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Stämmer bra det! Beställde allt sjä[…]