Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbed
Roder skrev:Verkar som dem har problem med D5orna. Flyttad leverans till v.24. Tyckte jag läste någonstans om att det var PowerPuls som strular(Antingen högt ljud eller isolerar den och den går varm)
Ja, min D5:a är också framflyttad till v. 24 nu. Hoppas de löser problemet snabbt så vi inte behöver vänta ännu längre...! :???:
av Nilp
Tobbed skrev:
Roder skrev:Verkar som dem har problem med D5orna. Flyttad leverans till v.24. Tyckte jag läste någonstans om att det var PowerPuls som strular(Antingen högt ljud eller isolerar den och den går varm)
Ja, min D5:a är också framflyttad till v. 24 nu. Hoppas de löser problemet snabbt så vi inte behöver vänta ännu längre...! :???:
Har en D4 AWD beställd som också är försenad till v24. Ändrades från v22 till v24 igår
av Tobbed
Nilp skrev:
Tobbed skrev:
Har en D4 AWD beställd som också är försenad till v24. Ändrades från v22 till v24 igår
Ok, intressant... Då är det nog inte Power Pulse som är problemet (för det finns väl inte på D4:an??) :???:
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Har sänkt den idag för att få lite råare look på den. Den åker ner ytterligare 1cm i baken imorgon. Väldigt enkel att göra själv kostar bara 350kr för lite material ;-)
Bild före och efter.
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (180.42 KiB) Visad 606 gånger
image.jpeg
image.jpeg (1.75 MiB) Visad 596 gånger
image.jpeg
image.jpeg (123.8 KiB) Visad 610 gånger
Senast redigerad av 4 FlipperNo1, redigerad totalt 0 gång.
av Niclas
FlipperNo1 skrev:Har sänkt den idag för att få lite råare look på den. Den åker ner ytterligare 1cm i baken imorgon. Väldigt enkel att göra själv kostar bara 350kr för lite material ;-)
Om den är sänkt har du inte luftfjädring?
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Niclas skrev:
FlipperNo1 skrev:Har sänkt den idag för att få lite råare look på den. Den åker ner ytterligare 1cm i baken imorgon. Väldigt enkel att göra själv kostar bara 350kr för lite material ;-)
Det är just om du har luftfjädring detta går att göra så smidigt. :-))
av Hyted
FlipperNo1 skrev:
Niclas skrev:
Det är just om du har luftfjädring detta går att göra så smidigt. :-))
Tell me how!!!

Kan du få den lika hög som tidigare ändå om du vill??
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Det går inte få den lika hög som innan. Bilen blir lika mkt. Lägre på högsta nivån som du sänker bilen.
Tar endast 5-10min. att ändra tillbaka om man vill det.

Man gör om länken mellan givarna för Luftfjädringen och chassit.
Kanske ska starta ett nytt foruminlägg om det.l
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]