Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av freddan83
Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-05-11 15:24 Stockholm utr,Sverige Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

Min har varit fast där i 9 dagar nu.
Har egentligen inte bråttom med den så tänkte se hur lång tid det tar innan det händer något =)
av andersuw
Pickadoll skrev: Jo en sak till VMware så måste jag ändra datumet varje gång och det är lite störande, nån som vet en permanent lösning på det?
Förstår inte riktigt var du måste ändra datum? Kan du förklara lite mer utförligt?
av andersuw
volvo244gle skrev:Man väljer först att läsa ut bilen, men sen måste man fylla i växellåda, kaross och kanske något mer själv innan fliken med felkoderna blir klickbar.
När det gäller den egna bilen eller bilarna matar man bara in VIN-koden i bilprofilen. Räcker med att göra det en gång. Därmed skapar man en liten meny över senast identifierade fordon längst ned på den sidan där man matar in bilprofilen. Den egna bilen eller bilarna blir rader i den menyn. Nästa gång man öppnar VIDA är det bara att klicka på rätt rad i menyn så fylls allt i bilprofilen i som det skall.

Möjligen måste man dock ange rätt marknad i profilen innan man matar in VIN-koden för att programmet skall kunna hitta bilen. Minns inte längre exakt hur det var med detta. Man bör också så långt möjligt låta bli att mata in VIN-koder för andra bilar än de egna eftersom de då hamnar i menyn de också. Har inte hittat något annat sätt att radera dem från menyn än att installera om programmet. Dock hamnar den bil man senast tittade på alltid överst i menyn så det är inte hela världen om det ligger några andra och skräpar nedanför.
av andersuw
Derank skrev:någon som kan PMa mig en länk, har supit bort alla länkar i burken.
No DiCE. ;-)
Användarvisningsbild
av Pickadoll
andersuw skrev:
Pickadoll skrev: Jo en sak till VMware så måste jag ändra datumet varje gång och det är lite störande, nån som vet en permanent lösning på det?
Förstår inte riktigt var du måste ändra datum? Kan du förklara lite mer utförligt?
Man får ju upp ett nytt windows med VMware och så är ju systemklockan och datumet som vanligt nere i högra hörnet. Tror den står på 2006 eller 2008 och Vida vägrar starta pga datumet. Ändrar den till 2016 så startar Vida direkt.

Edit: Testade på min andra laptop nu och då stämmer datumet. Verkar ju bara vara min andra dator som är mongo.
av andersuw
Ja kan vara så. Jag har i vart fall inget problem med datumet på någon av mina installationer.
Användarvisningsbild
av Derank
matte75 skrev:Nån som har en VMware-imagefil med senaste VIDA installerat på som kan dela med sig?
Dom lär ju knappast kunna länka här förstår du väl. Det är ju inte helt lagligt material

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 241

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]