Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lillarapunzel skrev:Lucif3r:
Men va?! Blir inte bilen gradvis sämre? Den kraschar väl inte bara från en sek till en annan?! :-O)

Har man tur börjar bilen ha missljud för sig - men det skiter ju uppenbarligen du i eftersom bilen körts bra långt trots att den skriker halsen av sig.
Nästa steg är ett ordentligt rassel när kolvarna slår i ventilerna och splittras i tusen bitar.....................
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Daydreamer:
Naw, vad gullig du är som ska tjata tills kamremmen är bytt ;;-O
Men jo, den ska gå till verkstaden. Jag kan f-n heller bogsera en bil :P
Annars får du gärna komma ner från Karlstad och hjälpa mig :roll:
Statlig milsersättning är ju 18,5 kr/mil vilket ju blir 555 kr. Sen lite arbetskostnader också. Låter betydligt billigare än Bilia (även om jag inte vet vad de tar) :wink:
Ja självklart :-DD någon gång måste du väl tröttna på att jag tjatar och byter remmen :mrgreen:

Hm det låter som att du bor långt ifrån Karlstad hade du bott närmare så hade jag gärna kommit och hjälpt dig med kamremmen :-DD Men det är klart betalar du bensinen från Karlstad till dit du bor så är det en annan femma :wink:
Haha naw, du är ju för gullig! :wink:
Men det var ju inte alls så dyrt! Ponera att din kärra drar 1 l/mil, det är 60 mil t.o.r. = 810 kr med nuvarande bensinpris (13,5 kr). :mrgreen:
Hehe du tog att i lite med vad min bil dricker :mrgreen: den ligger runt 0,7-0,8 liter milen vid långkörning. :wink:
av Lillarapunzel
Daydreamer:
Bara 0,7-0,8?! Oj, vad lite!! :-O)
Nej, Blå drar ungefär 1,5 - 1,75 l/mil. Visserligen kör vi sällan så långt åt gången (max 6-7 mil enkel väg) och har kört med släp ungefär 3-4 gånger. Men ändå. Trodde S70 låg kring litern/milen!
Men då blir det ju ännu billigare att anlita dig :mrgreen:
Användarvisningsbild
av garinge
Nej, Blå drar ungefär 1,5 - 1,75 l/mil. Visserligen kör vi sällan så långt åt gången (max 6-7 mil enkel väg) och har kört med släp ungefär 3-4 gånger. Men ändå. Trodde S70 låg kring litern/milen!
Så drar dom, min gamla V70 -00a drog ca 0,7-0,85 beroende på läget på gaspedalen, nuvarande v70 turbo drar ca 0.95-1.05 beroende på hur mycket av dom 200++ hästarna får jobba :p

Låter som något allvarligt fel om din gamla kärra drar nästan 1,5-2liter milen.. :o
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja tack vare att jag har bytt en massa saker på den samt tätat tjuvläkage överallt, förut låg jag på 1,5liter milen när jag pendlade fram och tillbaka till skolan och sen på sista tiden samma sträcka så ligger jag runt 1,0liter milen.
Ja det blir några kronor billigare :wink: :-DD
av Lillarapunzel
garinge skrev:
Så drar dom, min gamla V70 -00a drog ca 0,7-0,85 beroende på läget på gaspedalen, nuvarande v70 turbo drar ca 0.95-1.05 beroende på hur mycket av dom 200++ hästarna får jobba :p

Låter som något allvarligt fel om din gamla kärra drar nästan 1,5-2liter milen.. :o
Nu skrämmer du vettet ur mig!! :-O)
Inte nog med att folk härinne säger att Blå:s kamrem håller på att rasa, nu drar den för mycket soppa också... :shock:
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Ja tack vare att jag har bytt en massa saker på den samt tätat tjuvläkage överallt, förut låg jag på 1,5liter milen när jag pendlade fram och tillbaka till skolan och sen på sista tiden samma sträcka så ligger jag runt 1,0liter milen.
Ja det blir några kronor billigare :wink: :-DD
Tjuvläckage? Läcker Blå alltså nu också?! :-O)
Inte nog med att folk här (dig inkluderat :wink: ) säger att kamremmen är på krigsstigen, nu läcker alltså den också?! Milde tid...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det kan den nog göra eftersom att den är så bränsle törstig men skit i det nu kamremmen är det viktigaste först.
av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:Det kan den nog göra eftersom att den är så bränsle törstig men skit i det nu kamremmen är det viktigaste först.
Haha den meningen har man ju aldrig hört förut... :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
garinge skrev:

Nu skrämmer du vettet ur mig!! :-O)
Inte nog med att folk härinne säger att Blå:s kamrem håller på att rasa, nu drar den för mycket soppa också... :shock:
Inte borde det skrämma vettet ur dig, du borde väl inse att en soppaförbrukning på 1,5-1,75liter per mil för en volvo är för mycket, hade du haft en cheva trailblaizer med V8 så kanske 1,5-1,75l milen är vettigt, inte en min '65 impala med V8 dricker så mycket, den drar ca 1,1l/milen, och då är det original motor från 65 med 2tons vikt och automatlåda... :) samt som jag tidigare skrev, min 2,4turbo med över 200hk och automat drar runt litern/mil...

Din bil borde ligga på ca 0,8l/milen.. :)
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 159

Funderar på att ta tag i dem små h&ari[…]

Svårstartad ibland

Hej! Har en 740 1990 b230f som är svårs[…]

Larmsystem

Ok,Tack för hjälpen,men varningen har in[…]