Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Deras prislista på hemsidan ligger som returens ungefär.
Värmland är lite för långt att åka till tycker jag. :wink:

Har märkt att min strömställare till färd-datorn har tappat sina metallclips. Skulle vrida på den och fick den i näven... :roll:
Bilskroten här på Öland har en för 150kr, där i alla fall ett clips sitter kvar. Får väl åka bort och se om man kan pruta ner den lite. :lol:
Han kanske har mer grejer jag kan använda. Han är ju rätt så liten och är nog inte så aktiv på bildelsbasen.
Hehe min färddator knapp kom uthoppandes när jag drog gasen i botten :lol:

Vissa saker är dyra hos returen vissa är billiga.

Du undrade väl om det var kablage fördraget till V70in för högtalare bak i D-stolpen? Kan iaf tala om att det är det fick se det på en V70 idag när jag var på skroten och plocka lite.
DayDreamer skrev:Du undrade väl om det var kablage fördraget till V70in för högtalare bak i D-stolpen? Kan iaf tala om att det är det fick se det på en V70 idag när jag var på skroten och plocka lite.
Var ute och tog ett par foton nu när jag kom hem. De blev visst sämre kvalité än jag trodde. :roll:

På höger sida finns det ett kontaktstycke med två sladdar, men på vänster hittar jag ingenting. Tycker det vore konstigt att det inte är fördraget... Några förslag? :)
Foto0200.jpg
Höger sida
Foto0200.jpg (594.75 KiB) Visad 300 gånger
Foto0201.jpg
Vänster sida
Foto0201.jpg (616.59 KiB) Visad 302 gånger
Har du kikat så kablen inte ramlat ner? Jag hittade några stycken när jag monterade min dragkrok och var där och rotade :)

En kommentar om "20 000kr dator" btw... Alltså, det beror ju på vad man använder datorn till. För gaming är väl 20k lite onödigt mycket, men om man som jag håller på med allt möjligt(3D modellering, video, leker lite i Unity Engine, osv osv) skulle ha nytta av en sådan dator. Inget jag skulle lägga ut varje eller vartannat år dock, men om man räknar på 5-6års livstid på datorn så är 20k inte sååå blodigt dyrt.
Är själv på G med ny dator, då min nuvarande snart är 7år (förutom grafikkortet, det är "bara" 2år), och den landar på ungefär 25k.... Ingen summa man jublar över, men då räknar jag som sagt att den ska hålla minst lika länge som min nuvarande.
Men folk som köper datorer i dom prisklasserna, eller ännu högre, bara för att spela på kommer jag aldrig förstå mig på. Då finns det bättre alternativ för mindre(t ex, skippa I7'an och kör på en I5'a istället).
Satt och kollade lite på bildelsbasen nu på demonteringsobjekt jag vet inte om det menas med självplock ?:-/ iaf så såg jag en bil som står i Norrköping vet inte om det är nära dig men den har iaf en SC-900 eller 901 det syns inte riktigt plus att den har centerhögtalare. Bilen är en XC70 98 så då borde det vara en sc-900 som sitter i. Ville bara tipsa dig då du tipsade mig om träratten :D

Jag tänkte länka bilen men av någon anledning så kan jag inte länka från bildelsbasens sida :???:
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 55

Varför byta? Det är bara att göra r[…]

Godkända byglar ska väl duga. Varfö[…]

Min -23 har inget ljud när man kör fram&[…]

En annan sitter fortfarande på 3.3.16 :)