Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Bosse78 skrev:Skönt o köra Volvo så man bara blir av med grillen....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22137531.ab
Var väl inte allt för länge sedan en volvofirma i mellersta Sverige blev av med ett gäng aibags. Men det är antagligen fler tyska märken antar jag som är attraktiva då jag antar att det är en och annan som "repareras" i öst. Kan ha fel men jag antar det.

Hade garage på förra stället jag bodde och en ny Passat blev av med ratt och navigation. Konstigt nog tog de en skitstereo från en 940 med men de kanske skulle ha den i sin egna bil :roll:

Sen för att citera afronsnaskan från 2007

"5500kr per kudde

Audi Sverige uppger att en airbag till en A6:a kostar 5500 kronor plus moms till förarplatsen. Till passagerarsidan är den dyrare, eftersom den då sitter på ett annat sätt.

– Sedan kostar det mycket att montera in dem, så jag är lite förvånad över att någon har satt det i system att stjäla dem, säger Eva-Maria Elftner, informationschef på Audi Sverige."

Hehe jo men det åker ju knappast till en audiverkstad för att få den monterad i sin nyriktade A6:a :) Sen är det ju lätt att montera en airbag dessutom.

Men tyvärr finns det folk som inte kan skilja på mitt och andras, men de drygar väl ut dagskassan med sådant så de kan skaffa balla prylar
av mattish
Väldigt skum annons.

Det är ju ungefär så min annons skulle sett ut. Fast med bara strålkastare.
Farsans strålkastare snoddes (tillsammans med grillen naturligtvis). Några månader senare hittades grejjorna i skogen en bit hemifrån och lämnades till Polisen som hittegods.
Dessa fick vi hämta ut så nu har jag ene uppsättning strålkastare i garaget som har varit stöldgods, men som nu är mina. Men jag har ju ingen nytta av dom. Känns dock lite skumt att försöka kränga dom, men ännu dummare att slänga dom..
Användarvisningsbild
av Micce1980
mattish: Men du har ju ett kvitto från Polismyndigheten då, bara att skriva in det i annonsen
av Schmoyoho
Kan ju faktiskt vara någon som är snabb på att plocka ur krockade bilar, eller? andersuw tipsade om en användare vars namn jag glömt men som huserar i södra Sverige och påstods vara en fena på att fixa fram delar.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]