Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Får låta den stå på ett längre tag imorron, kanske 10 min inte var nog.
Men om tryckarna var ok innan avställning så skall det väl rätta till sig eller de kan gå sönder av sådan behandling?

Tack för ni tog er tid att svara, får återkomma med uppdatering imorrn!
Haft den på en 20 minuter till iallafall, det absolut värsta tickandet försvann efter cirka 10 min (20 min totalt då) efter ytterligare 10 min var det i princip bara spridarna som hördes, det tickade lite från lyftarna efter varit uppe på 4-5000 rpm när den är tillbaka på tomgång (någon sekund, ungefär lika högt som spridarna) även om det inte skulle bli bättre än såhär, inga problem köra ? Ett olje byte hade nog inte skadat, har gått över tiden är på 15 mån nu men 400 mil, tror inte det brinner i knutarna att byta. Såvitt jag har fått info har den haft helsyntet sista 6 åren iallafall.
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Nej nu ska det inte vara någon fara att köra men ett oljebyte skadar ju inte, möjligt att dom tystnar helt när dom får ny fräsch olja.
Punctuation! Use it! Den där meningen var rätt svårtolkad och kan tolkas på 2 helt olika sätt. Skäms ;)
Det är detta förbaskade tangentbord som inte känner av vissa knappar :x tryckte faktiskt på , där men det verkar som att det inte kom med.

Har iaf ändrat nu :D
När vi ändån har en tråd öppen, acc fläkt panel (heter det så?) ställer jag fläkten över ca 45% så stannar den efter cirka 5-10 sekunder och måste starta om bilen helt för den ska gå igång, vart skulle jag börja felsökningen? Fläkten låter inget konstigt iallafall när den går. Hur river jag ut panelen ? Har bara haynes för 2/7//900 serien...

Den här växlings givaren verkar lite defekt, pilen börjar blinka om varit nere på L.

Men det går ej starta bilen i N (hur mycket bryr sig besiktningen om det, räcker det går starta i P och ej går starta i drivlägen?)
Panelen heter olika beroende på om du har autolägen på kupéfläkten, ECC kallas paneln med autoläget MCC kallas panel utan autoläget ECC är vanligast på dessa bilar. Vilken fläkt är det som stannar kupéfläkten eller den stora kylarfläkten? Antar att det är kupéfläkten som du menar. Sen vilken panel är det du vill bort med är det ECC eller MCC panelen? för att ta bort ECC-panelen så måste du bort med radion och förvaringsfacket om du nu bara har en enkel din-radio, har du en dubbel din-radio så räcker det med att bara ta bort radion. Därefter kör du in bägge nävarna och trycker i bakkanten på ECC-panelen utåt dom sitter väldigt hårt så var bered på att ta i. Är det MCC så är det en helt annan historia på den.

Resten av dina två frågor har jag inget svar till.
Den har auto läge på fläkt och på var det skall komma luft, japp kupe fläkten jag menar.

Då är det hyfsat lätt ta ut den så får ta en titt och löda om allt. Hittade några trådar då det är box närheten av kylaren etc, ibland fläkten som går tungt etc. Hade varit bra om fläkten går över ca 40% :D Så jag har att göra de närmsta dagarna då!

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]