Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag justerat om ljusen så problemet är delvis löst, tog längre tid att leta fram insex nyckeln än att justera om.
Nu återstår bara att släcka anmärkningen, vilket kostar 189 kr med rabatten på bilprovningen.
Derank skrev:, dom bländar väl för fan inte mindre för att han drar säkringen, åtgärda skiten istället.
hur fan bländar dimljus som inte lyser? sen att man kanske kopplar in dom igen efter bes är en helt annan sak, men då är det så många andra punkter bes kan anmärka på om dom vill, tex fälg och däckstorlek, då jag gissar att vissa med stora fälgar inte heller är lagliga att ha på deras bilar.
men dimljus som inte lyser under bes antas ju för att vara just ur funktion, bes kan ju inte säga att man ryckt säkring eller kablar för att man har fel ljusbild och då ryckt säkring för att få genom bilen
VolvoB20 skrev:
Derank skrev:, dom bländar väl för fan inte mindre för att han drar säkringen, åtgärda skiten istället.
Förklara gärna hur ett dimljus skulle kunna blända om man har dragit ur kablarna, det övergår mitt förstånd. Hade en gammal bmw med blästrade dimljus som aldrig användes överhuvudtaget. Enklast att dra sladden då det inte var läge att lägga flera tusen kronor på något som aldrig används.
Han använder dom såklart. Han tycker säkringen inför bes sedan sätts den såklart dit igen. Det förstår ju alla

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
paso skrev:Nu har jag justerat om ljusen så problemet är delvis löst, tog längre tid att leta fram insex nyckeln än att justera om.
Nu återstår bara att släcka anmärkningen, vilket kostar 189 kr med rabatten på bilprovningen.

Varför körde du inte till Volvo om du servat bilen där ?
Derank skrev:
VolvoB20 skrev:
Förklara gärna hur ett dimljus skulle kunna blända om man har dragit ur kablarna, det övergår mitt förstånd. Hade en gammal bmw med blästrade dimljus som aldrig användes överhuvudtaget. Enklast att dra sladden då det inte var läge att lägga flera tusen kronor på något som aldrig används.
Han använder dom såklart. Han tycker säkringen inför bes sedan sätts den såklart dit igen. Det förstår ju alla

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Drar man kablarna är det ju för att man aldrig använder dimljusen i alla fall och inte tycker det är värt att lägga tid eller pengar på att fixa dem. Som min gamla BMW med blästrade dimljusglas. Hade ingen lust att lägga 4000-5000 kr på nya då jag aldrig haft dem tända någonsin i alla fall, då jag bara körde med halvljuset.

Enklast o billigast att koppla ur dem då.
mattish skrev:
paso skrev:Nu har jag justerat om ljusen så problemet är delvis löst, tog längre tid att leta fram insex nyckeln än att justera om.

Varför körde du inte till Volvo om du servat bilen där ?
Ringde Bilia och kollade, då servicen var i oktober är det omöjligt för mig att bevisa att inte jag själv orsakat problemet, vilket tydligt framkom.
Priset för justering och släcka 2:an skulle bli 450-500kr om jag skulle få betala, så jag ägnade 10 min på justeringen och sedan återbesök för 189kr.
Av flera skäl så kanske inte Bilia ligger närmast till vid nästa bilbyte.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]