Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FyoDisco
Som sagt så har jag orginal med dubbelhäftande tejp på insidan längs med hela vindavvisaren. Dessutom är den så tjock så att den omöjligen kan få plats i springan för fönstret. :D
Användarvisningsbild
av maccus
FyoDisco skrev:Som sagt så har jag orginal med dubbelhäftande tejp på insidan längs med hela vindavvisaren. Dessutom är den så tjock så att den omöjligen kan få plats i springan för fönstret. :D
Det finns olika typer av vindavvisare & den jag pratade om är för montering i mellan dörrbågen i springan.......
av Waizguy
Den invändiga varianten som man trycker fast i fönsterspringan är mindre bra och i mitt fall var den helt usel.
Köp ny Bra dubbelhäftande tejp till den du har (Volvo orginal) och tryck dit den utvändigt.
av Amarace
maccus skrev:
FyoDisco skrev:Som sagt så har jag orginal med dubbelhäftande tejp på insidan längs med hela vindavvisaren. Dessutom är den så tjock så att den omöjligen kan få plats i springan för fönstret. :D
Det finns olika typer av vindavvisare & den jag pratade om är för montering i mellan dörrbågen i springan.......

Fast varför fortsätter du "tjata" om dina eftermarknads när tråden handlar om original vindavvisare, vilket påpekats flera gånger nu.
Användarvisningsbild
av lennarte
På min 745-a -88B satt det "utanpåliggande" vindavvisare (monterade före -92 då min svåger köpte den). Dom var ganska solblekta när dom stals i Bohuslän för 2 år sedan tillsammans med GLT grillen :evil: :twisted: Dom satt ordentligt fast, dom fick skära av tejpen nästan hela vägen
Jag tyckte det var väldigt smidigt på sommaren att ha rutorna nerrullade 3 -4 cm utan risk för att det skulle regna in
Användarvisningsbild
av maccus
Amarace skrev:
maccus skrev:

Fast varför fortsätter du "tjata" om dina eftermarknads när tråden handlar om original vindavvisare, vilket påpekats flera gånger nu.

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]