NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då var oljan kall = segare än när den är varm. Så axeln går tyngre då.
Tack för det, kan behövas ;)
Den får duga som bruksbil åt mig så länge :)
En rolig kompromiss mellan kombi/jänkare och skapligt snål på soppa. Sitter en merca v6 diesel i den.

Vi lär snart köpa en familjebuss åt sambon då vi väntar 4:e barnet till hösten. När hon börjar jobba igen om nåt år så blir det en liten bruksbil igen (kanske en v50 diesel igen) som den av oss som jobbar får ha medans bussen får gå som familjefraktare.
Grattis till tillökningen! Fullt hus/bil med andra ord!

Merca-diesel som i w211 280/320 cdi - OM642? Den motorn har ju ett grymt skönt ljud! Klart uppköp från PSA 2.0D!! Synd att den ligger så högt i skatt. Hade själv kunnat tåla en w211, men dieslarna ligger högt i skatt och utöver drag av gubbighet så tycker jag att den är lite för stor för oss (två barn).
Tackar tackar! :)

Japp, det är en om642 med en väldigt go sång. Skatten på chryslern är 6500 kr/år. Kan leva med det en stund.
Den känns då mindre gubbig än mercan från samma år.

Och den väcker mer uppmärksamhet än en Mb från samma årskull.

Satte nyligen drag på den. Ska ner till danmark i sommar o kika lite med husvagnen. Ska bli kul o se hur den är som dragbil. Har nyss optimerat den. Fick 290 hk och 600nm. Dpf och egr bortplockat samtidigt.
Sierra94 skrev:Tackar tackar! :)

Japp, det är en om642 med en väldigt go sång. Skatten på chryslern är 6500 kr/år. Kan leva med det en stund.
Den känns då mindre gubbig än mercan från samma år.
Undrar vad skatten drar iväg till med de nya planerna på att subventionera "nollutsläppsbilar" , det kommer att bli en katastrof för oss som gillar diesel när allt över 95gr CO2 belastas med 82kr per gram (kanske inte exakta siffror?) + grundavgifter , tror bilar som 2.0D kommer att skena iväg uppemot 4500kr i skatt , nån trodde att XC 90 med D5 kunde landa på uppemot 14000kr / år.

Man får väl hoppas att det stannar vid ett förslag, går det igenom så gäller det väl från 2018-2019 har jag för mig.
Då blir det tandemcykel med kärra och tält :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]