Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Ohyggligt mycket snyggare modell av lyktan än *90-seriens variant. Mycket råare och kaxigare ser den ut att vara, det gillar jag!
Teknikens Värld har tagit upp det också.
http://teknikensvarld.se/nya-volvo-v40- ... en-294923/
Bild

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
Det handlar helt enkelt om en "facelift" på V40.. som nu byggs på nya CMA-plattformen. Inget extremt märkvärdigt enligt min säljare...
Blir samma bil i lite annan utformning... lite kaxigare.

Kommer så småningom också som laddhybrid, men inte i första omgången.
Tycker det än så länge ser jävligt lovande ut, nu när man fått smälta *90-seriens design lite.
Användarvisningsbild
av V9097
Av chassibilden framgår tydligt att det är en framhjulsdriven laddhybrid med McPehrson fram. Bakaxeln ser i mina ögon ut att vara en ganska enkel multilink. Antagligen är hybriddrivlinan den T5 Twin Engine som bland annat Ny Teknik skrev om för ett halvår sen.
http://www.nyteknik.se/fordon/volvo-elb ... ss-6343902

Av de nya karossbilderna som kom idag tycker jag att det är tydligare att det är ett koncept vi kommer att få se på onsdag. Alltså ingen produktionsklar bil ännu.

Varför väljer Volvo att visa konceptbil just nu, mitt i lanseringen av V90? Inte vet jag, men kanske hänger det ihop med att Volvo gått ut och sökt finansiering för att bekosta ytterligare expansion och därför vill man marknadsföra vad som finns i pipeline.
Nästan så att man vill vänta lite med bilköp och satsa på en T5 TE när de släpps. :D
av MB77
V9097 skrev:
Varför väljer Volvo att visa konceptbil just nu, mitt i lanseringen av V90? Inte vet jag, men kanske hänger det ihop med att Volvo gått ut och sökt finansiering för att bekosta ytterligare expansion och därför vill man marknadsföra vad som finns i pipeline.
Helt olika målgrupper till S,V-90 och V40 så det är helt förståligt.
Användarvisningsbild
av joel80
Plus att dom vill få över alla modeller på nya plattformarna så snart som möjligt. Sänker produktionskostnaderna...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 39
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina […]

Dom där sulorna kommer sannolikt inte passa a[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem