Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amarace
maccus skrev:Hej
Alla vindavvisare har dubbelhäftande tejp och ska monteras mellan dörrbågen och rutan......sätter man dom direkt på dörrbågen så kommer dom snart att lossna......det säger sig själv

Har du ens monterat vindavvisare på en 240??

Original monteras på utsidan av bågen med dubbelhäftande tejp, pirat (förr) klämdes i rutbågen.

Lycka till att montera original vindavvisare med dubbelhäftande i dörrbågen, enda som finns där är ju en mjuk filtlist.
Användarvisningsbild
av White
Amarace skrev:
maccus skrev:Hej
Alla vindavvisare har dubbelhäftande tejp och ska monteras mellan dörrbågen och rutan......sätter man dom direkt på dörrbågen så kommer dom snart att lossna......det säger sig själv

Har du ens monterat vindavvisare på en 240??

Original monteras på utsidan av bågen med dubbelhäftande tejp, pirat (förr) klämdes i rutbågen.

Lycka till att montera original vindavvisare med dubbelhäftande i dörrbågen, enda som finns där är ju en mjuk filtlist.
Ja och dessutom hamnar det dubbelhäftande på fel sida! :P
Användarvisningsbild
av maccus
Men jag har aldrig pratat om orginal vindavvisare utan dom jag köpte dom var anpassade för montering i dörrbågen med tillhörande metallklips och dubbelhäftande tejp
Senast redigerad av 1 maccus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av maccus
Japp jag vet vad jag skrev :P men tydligen så fanns det olika modeller vilket jag upptäckte efter mitt inlägg med ALLA
Användarvisningsbild
av Frrla
maccus skrev:Så vi båda hade rätt trots att vi pratade om olika sorter/modeller av vindavvisare :D
Fast nu tråden handlade endast om original vindavvisare (och eller den typen som skall monteras så).. :-~

:lol:
Användarvisningsbild
av maccus
Oavsett vad tråden handlar om så är det bara kul att få veta mer om att det finns olika typer av produkter som kan hjälpa andra att välja vilken sorts vindavvisare dom vill köpa
Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]

Testa när du är ute och kör att sv&[…]

Funderar på en c70 som hobbybil, vill I s&ar[…]