Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niclas
mattish skrev:
Niclas skrev:
StefanN skrev:Sen om man inte måste ha kombi är detta en väldigt fin T6a. Tips: "Volvo S80 T6 AWD Summum/Inscription Polestar"

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S8 ... ?ca=11&w=3
Synd att den är "förstörd" med det analoga Instrumentklustret :( Måste varit en miss i beställningen... Annars tycker jag att det är en av Volvos snyggaste färg
Jag ser då bara ett digitalt instrument framför ratten... ?:-/
Förstår att du bara ser det, för tanken var att citera inlägget som var över. Som var/är en fin V70, vilken saknar denna fina detalj..
av mattish
Niclas skrev:
mattish skrev:
Jag ser då bara ett digitalt instrument framför ratten... ?:-/
Förstår att du bara ser det, för tanken var att citera inlägget som var över. Som var/är en fin V70, vilken saknar denna fina detalj..
Haha, ja nu såg jag det...
av tmpolice
Kollade lite på utrustningen på bilen och den ska vara keramiskt lackskyddat vilket verkar vara en riktigt bra sak med tanke på hur lacken ser ut.

Såg också den för 295 men är mycket över min budget så den här får fungera.

Har en kort att göra lista just nu med:
Nytt klistermärke i grillen (lossnat) på metallmärket.
Stänkskydd
Gummimattor till bagage och kupén.
Lastgaller i stål
Ev solarplexius till bagaget (gillar att det går från svart till ljusare).
Service 10000mil. Frågan är om det är värt att köra 12000-mila på en gång eller byta olja i lådan? Svårt val????
av tmpolice
:D Sant, Damen accepterade att ha en T6:a med alla argument om en säker bil.
Däremot så köper hon nog inte varför jag behöver en vinge just nu.
Stänkskydd och mattor, solarplexius går nog men får nog lugna mig lite efter det......
av tmpolice
Jag har både kört nyare V70, XC70 och även min audi en 2012 3,0tdi A6:a avant och måste säga att den här bilen är avsevärt tystare i kupén. Den har nya goodyear efficient 18" sulor, laminerade rutor och öhlins. Åk komforten är otroligt bra. Var skeptisk att gå tillbaka till Volvo efter att ha haft en "premium" A6:a men är snarare lycklig över att ha gått tillbaka.
Visst, bränsle kunde den väl vara snålare på men med 304hk, tyngden, komforten, säkerheten så är jag otroligt nöjd just nu.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
tmpolice skrev::D Sant, Damen accepterade att ha en T6:a med alla argument om en säker bil.
Däremot så köper hon nog inte varför jag behöver en vinge just nu.
Stänkskydd och mattor, solarplexius går nog men får nog lugna mig lite efter det......
Neh kanske lugnast att vänta, men det hade gjort stor skillnad ;)
Användarvisningsbild
av the_dolph
Är det någon som har sett xc70 t6an hos optimal cars. Jag bor i östersund och undrar om det är värt att kolla på den. Ingen som bor i närheten av huddinge som kan kolla in den. Jag har typ 50 mil enkel väg.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 149

Jo, men hur stöttade du motorn under bytet? M[…]

Min kylfläkt verkar inte fungera/starta. Min[…]

Tack! Med andra ord går inget att justera ba[…]

Finns ingen hydralik i spegeln.