Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mattish skrev:2013 är årsmodellen med indikering i toppen. JAg har.
Ja, jag har förstått att det är så det ligger till eftersom man 2013 ännu inte flyttat upp indikeringen i kombiinstrumentet. Fast någon form av indikering i instrumentet fanns väl även i årsmodell 2013 och tidigare förmodar jag. Hur skulle man annars kunna se vilken växel man hade i när man körde i manuellt läge?
andersuw skrev:
mattish skrev:2013 är årsmodellen med indikering i toppen. JAg har.
Ja, jag har förstått att det är så det ligger till eftersom man 2013 ännu inte flyttat upp indikeringen i kombiinstrumentet. Fast någon form av indikering i instrumentet fanns väl även i årsmodell 2013 och tidigare förmodar jag. Hur skulle man annars kunna se vilken växel man hade i när man körde i manuellt läge?
Både nu (2014+-instrumenten) och då (typ MY01-13) har haft någon form av indikering vilken växel som är ilagd i instrumentet, ja. På MY14 med TFT-skärmen dyker det upp en flik på varvräknaren (i höjdled) som visar S om i sportläge alt. vilken manuellt vald växel du har i. Vad man "egentligen" gjort, skulle man kunna säga, är att flytta växelspakens indikering till kombiinstrumentet samt besparat sig visa PRND på skärmen.
Någon som kan tänka sig att hjälpa till med att byta spak och spakställ i min bil? Givetvis utgår rimlig ersättning efter överenskommelse. Jag och bilen finns i Borås, så någonstans inte alltför långt bort vore praktiskt.
Skicka ett PM.
Efter att ha sett den belysta knoppen IRL är jag benägen att hålla med dig. Men den varianten på växelväljare fanns ju om jag förstått saken rätt bara i MY -13. Den obelysta variant som följde därefter tycker jag är ett pinnhål bättre än den som fanns t.o.m. MY -12.
Rätt. Jag uttryckte mig felaktigt. Den jag tycker mindre bra om rent estetiskt är den med indikering i själva knoppen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 26

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]