...

Moderator: Moderatorer

Undrar om någon vet om det lagligt att sätta genomskinlig plexi som verkar ha små prismor inbyggda i ytan som gör att man inte kan läsa regnr från sidorna eller uppifrån? Jag tänker på det stundande Trängselskatteförsöket!
Gäller bara plexin "vanliga" kameraskåp eller vet någon om det också fungerade under första trängselskatteförsöket?
Är det lagligt ur polisiär synpunkt?
Jag fattar att det är moraliskt kasst!
Användarvisningsbild
av cycler
Är inte lagligt alls...

Du har modifierat i syfte att försvåra idkontroll. Det räcker. Det är inte prylen som är olaglig utan uppsåtet.

/C
Användarvisningsbild
av Bothner
En kompis hade på en gammal sabb 900 flyttat regnr från fram på kofångaren till under k-fångaren längst in. Polisen hade koll och sa att "ja det där är ju inte olagligt för vi kan ju läsa skylten framifrån" . Tullkamerorna sitter ju i så hög vinkel att de inte får med just den konfigurationen.
Användarvisningsbild
av nitraM
De var ju nån som hade byggt en liten "keps" till reg plåten åxå.
Den var byggd så pass att inte trängsel skatte kamerorna skulle se plåten,å de var då lagligt enl. polisen.
Användarvisningsbild
av Driver64
Den där "tullkepan" måste ju vara bra på att krossa och/eller skära av benen på fotgängare också... Helt obegripligt att den kan vara "laglig"! :roll:
Användarvisningsbild
av nitraM
Men den var gjord i gummi har jag för mig.
Användarvisningsbild
av Mikael_0223
Om jag förstått det hela rätt läser man av skyltarna både fram och bak, så skall Du gömma dem måste Du göra det både fram och bak.

Jag har en x-ljus ramp från Q-Pax och nummerskylten fram sitter kvar
på kofångaren vilket gör att de 3 x-ljusen döljer en del av skylten om man står nära bilen. Helt OK enligt länsman då man ser skylten på "normalt" avstånd.

Tror att det fungerar på fartkamerorna åxå, råkade passera en i en ngt för hög hastighet. :shock: Tyckte det såg om som det blinkade till i kameran men än så länge har jag inte fått någon böteslapp i brevlådan.

Skylt-skydd som är både snyggt och lagligt? :D
Användarvisningsbild
av Öhlin
Har en kompis som hängt upp sin skylt framtill med två stripes, så vid fartvind vinklas den inåt men i lättare farter syns den lagligt framifrån
av Nenne428
Öhlin skrev:Har en kompis som hängt upp sin skylt framtill med två stripes, så vid fartvind vinklas den inåt men i lättare farter syns den lagligt framifrån
Skulle kunna klassas som bristfällig montering och leda till 1500 spänn i böter.
av Infide
Kapa hål i kofångaren och kolla en centrallåsmotor till skylten så du kan vinkla upp den från kupén. Knackar snuten på skylten så sitter den som berget men med ett enkelt knapptryck blir den osynlig :D
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]