Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av maccus
Hej
Alla vindavvisare har dubbelhäftande tejp och ska monteras mellan dörrbågen och rutan......sätter man dom direkt på dörrbågen så kommer dom snart att lossna......det säger sig själv

Användarvisningsbild
av White
FyoDisco skrev:Hej!

Hur monterar man vindavvisarna på en Volvo 240? Det är endast för framdörrarna som jag har vindavvisare och det är Volvo Orginal. De är ganska gamla men oanvända. Verkar vara dubbelhäftande tejp på dem. Är det meningen att man ska sätta vindavvisarna på utsidan av dörren?

Tack för svar!
Till TS. Sitter det dubbelhäftande på innsidan av vindavvisarna skall dom monteras utanpåliggande som dessa: http://vparts.se/se/volvo-240-260/volvo ... gande.html
Användarvisningsbild
av Frrla
köpte ett par som skall monterat innanför listen i rut-springan, och de passar sig inte alltid så bra på gamla volvos där listerna är torra och slitna. båda mina rutor gick upp snett och tätade inte fullt ut pga dessa. själva metallklippsen orkade inte spänna ut ordentligt heller. så utanpåliggande är tveklöst mitt val sedan dess. iaf på gamla 240is. sen tycker jag det är snyggare med utanpåliggande om man har svarta lister.
men är de chrome-sarger så är dom andra kanske att föredra utseendemässigt..

Har fortfarande en kvar på förarsidan på den bilen och metall-klipsen har fart iväg allihopa. rutan går som sagt upp lite snett. vindavvisaren har spruckit pga detta så jag kapade den så den blev kortare som "original". lika kul att se rinningar av vatten på insidan när det tvättas.. tur man inte tvättar den så ofta iaf :mrgreen:

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu.[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!