Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som har lackat eller folierat de kromade listerna runt fönster rutorna? ( Jag har en momentum v70 med kromlister runt fönster rutorna )

Skulle så gärna vilja ha svarta lister istället för de kromade.
Vad kan de kosta att byta dessa lister? Eller foliera dom när de sitter på plats. Totala ytan som ska folieras är ju inte så stor direkt.

Nån har säkert haft samma tanke som mig förut :lol:
Gabriel skrev:På 240:ins tid så lackade jag dem svarta, det krävdes dock att de slipades först för att lacken skulle sitta kvar.
Sedan dess har jag dock hållit mig till GLT, Turbo, R-design och sport/dynamic-modeller som haft allt krom svartlackat från fabrik. Tveklöst mycket snyggare i mina ögon.

Jo svarta lister är snyggare. Nog för att det inte syns lika mycket på min bil som är silvermetallic än mörkare bilar.
Men stod på en parkering idag ock kikade åt ena hållet stod en v70 svart med momentum paket dvs kromlister sen åt andra hållet en kinetic svart v70 med svarta lister. Då fick man se att på en svart bil syns de kromade listerna rejält mycket :)
Precis som kalle skriver så är Plasti dip kanon och väldigt hållbart (samt att det faktiskt går att ta bort).
Men originalet och inget annat. Jag har provat svart gummifärg från mattsvart.se och Biltema och dom är bara skräp i jämförelse.
sthlm skrev:Precis som kalle skriver så är Plasti dip kanon och väldigt hållbart (samt att det faktiskt går att ta bort).
Men originalet och inget annat. Jag har provat svart gummifärg från mattsvart.se och Biltema och dom är bara skräp i jämförelse.

Ja kanske det men skulle de verkligen bli bra att maskera runt listerna på plats på bilen spraya över några lager plast dip sen är det bra å hållbart i några år?
Tål plast dip t.ex alkalisk avfettning och all tvätt med högtryckstvätt?
Alkalisk avfettning och högtryck är inga problem alls!

Tricket med plastidip är att lägga burkarna i varmt vatten i ca 20 min innan så blir det betydligt jämnare och finare resultat. Rekommenderar 5-6 lager. Vill du att dom ska vara blanka så lägg på 1-2 lager plastidip Glossifier på det svarta. Har nyligen gjort ramen på min grill och det blev kanon. Även mina 18" vinterhjul har jag plastidip på.

Vad det gäller maskering är det i många fall inte nödvändigt med en exakt maskering eftersom det går att dra bort färgen. Kolla på youtube!

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]