Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:Jag har dåligt förtroende för Mekonomen då dom är snordyra ja dom är dyrare än Volvo och då menar jag rejält mycket dyrare. Jag hade nog inte riskerat något, kamrem är en känslig rem så jag hade lämnat in bilen till en Volvo verkstad utan tvekan. Men nu kan jag byta kamrem på dessa bilar utan något större bekymmer så jag sliper iaf arbetskostnaden men bara för att jag kan byta remmen så betyder det inte att jag går och handlar kamremen hos Biltema eller skruvat, nej då går jag till Volvo och köper en kamrem plus vattenpump där plus alla rullar som brukar ingå.
Vi i min familj har dåliga erfarenheter av Mekonomen också...
Hahaha, vad kostar det att hyra in dig för kamremsbyte? :mrgreen: \;-)
Milsersättningen brukar ju vara typ 18,5 kr/milen, och det är ungefär 30 mil... Plus arbetskostnad...Hm... :mrgreen:
Haha ja det kommer nog att bli dyrare att hyra in mig än att ta bilen till Ekonomen (Mekonomen)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
garinge skrev:
DayDreamer skrev:Jag har dåligt förtroende för Mekonomen då dom är snordyra ja dom är dyrare än Volvo och då menar jag rejält mycket dyrare. Jag hade nog inte riskerat något, kamrem är en känslig rem så jag hade lämnat in bilen till en Volvo verkstad utan tvekan. Men nu kan jag byta kamrem på dessa bilar utan något större bekymmer så jag sliper iaf arbetskostnaden men bara för att jag kan byta remmen så betyder det inte att jag går och handlar kamremen hos Biltema eller skruvat, nej då går jag till Volvo och köper en kamrem plus vattenpump där plus alla rullar som brukar ingå.
Vet ingenting om dina erfarenheter av mekonomen, men håller inte med dig alls..
Mekonomen jag använde i Södertälje hade -alltid- billigare pris, kunde fixa saker inom snabb tid, och
gjorde jobbet ordentligt, med kvalitet, samt när en del hade fallerat så byttes den gratis...
sen när jag flyttade tvärs över sthlm så hittade jag en mekonomen verkstad som fortfarande slår det närmare
brabil eller vad dom heter på priser, tid när dom kan och är mer serviceminded.. så av "mina" mekonomen verkstäder
har jag bara positiva saker att säga, kan t.om droppa förbi och dom hjälper en med att ställa upp ljuset direkt, medans volvo säger
om en vecka kan du få tid.. haha, eller hur!

Visst det är aldrig fel med Volvodelar, men bara för det står volvo så betyder det inte att det är helt deras egna del, det kommer nog ur samma hög som övriga säljer, dock med egen logga på... som massa andra delar... men visst, jag köpte en termostat sist på volvo, för dom hade den på lager medans mekonomen isf behövde beställa den åt mig, det är bara en verkstad, ingen butik, närmsta ligger typ 3-4mil bort...
Det skiljer säkert på olika Mekonomen verkstäder men härifrån (Karlstad) så tycker jag att dom är snordyra och sen finns det 3mekonmen verkstäder här :roll:

Vet ju inte vem det är som tillverkar kamremmen till Volvo men det känns säkrare att gå dit och betala extra än att gå till Biltema och köpa deras rem nu när jag inte vet vem tillverkaren är.
Användarvisningsbild
av Derank
Vilket tjat det blev om denna kamrem . Låt ts byta när hon känner för det och släpp frågan.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
Nice kärra förövrigt ts

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av Lillarapunzel
That moment när man inser att det finns en Bilia-verkstad 5 km away from home. Utefter en väg man åkt på 2 gånger dagligen. I flera års tid. :-O) :lol:
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:That moment när man inser att det finns en Bilia-verkstad 5 km away from home. Utefter en väg man åkt på 2 gånger dagligen. I flera års tid. :-O) :lol:
bra där :p
vilken Bilia är det du tänker på? :)
av Lillarapunzel
garinge skrev:
Lillarapunzel skrev:That moment när man inser att det finns en Bilia-verkstad 5 km away from home. Utefter en väg man åkt på 2 gånger dagligen. I flera års tid. :-O) :lol:
bra där :p
vilken Bilia är det du tänker på? :)
Haha, I know :lol:
Det kan jag inte avslöja, för då avslöjar jag var bor. (Eller alltså, Bilia-verkstaden ligger i grannorten, men om jag säger orten kan man ju räkna ut vilken ort som ligger 5 km bort)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 159
Köp av V40

Hade börjat med att skumma igenom dessa tr&ar[…]

Larmsystem

Är förmodligen batteriet i larm sirenen […]

Byta nedre slang till intercooler