Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag köpte min xc70 med baksätes underhållning, (två skärmar med dvd mm)
men ända sedan jag köpte den har ingången för bild in gjort mig smått tokig, Det jag behöver hjälp med är att luska ut vilken typ av ingång det är.
tex: är det s video eller komponent eller komposit mm. till saken hör att jag kan ha flera rca sladdar som inte fungerar, men så skarvar jag dom med en rca skarv (hona/hona) och då fungerar dom
av någon anledning fungera om sladden som går in i skärmen har honor på rca sidan, sitter det hanar på rac sidan får jag aldrig bild.

Är det någon som kan detta och hur det fungerar, varför vissa sladdar fungerar och andra inte, även om dom är lika?
(Tänk vad mycket smidigare det skulle varit med både dator och Playstation om det funnits hdmi i dom i stället)

/Mvh
Jag har RSE i min xc90, där är det iof mest dvdspelaren som går så jag har inte använt aux så många gånger, men jag kan säga att det inte är s-video eller komponent iaf. så det måste vara vanlig rca komposit.

Men jag har en misstanke om att vi inte riktigt har samma rse-system, jag ansluter nämligen inte några sladdar till skärmarna för aux sitter i armstödet.

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]

@Lövet , Kanske i den ordningen vi få[…]