Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Märkligt vad åsikterna går isär. Jag kör conti i 16" både sommar och vinter och jag kan absolut inte klaga på ljudnivån. Däremot körde jag Nokian Hakka8 de första 500milen med bilen och då var ljudet en plåga.
Användarvisningsbild
av Derank
Beror ju mycket på referenser och vad man kärt tidigare. Det fins ju de som tycker att xc60 är tyst i cupen ochså och deg är den verkligen inte om du jämför med en v70 t4 tex

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har gått från en MY 13 D2 med 17" Continental till en MY16 D3 med 18" Michelin. I de allra flesta situationer är den nya tystare , undantaget är i höga hastigheter på framförallt dålig asfalt då däckljudet av förklariga skäl är högre. Komforten är dock fullt jämförbar...
av Henkan
Min V40 D3 - 14 har mycket högre vägljud än min sambos V40 T2 - 16, med likadana odubbade vinterdäck, båda bilarna har Momentum-paket så det skiljer säkert mellan årsmodellerna.
av dissonans
@Henkan: Är era däck lika slitna också? För är det något som bullrar så är det halvslitna däck..
Användarvisningsbild
av Funk
dissonans skrev:@Henkan: Är era däck lika slitna också? För är det något som bullrar så är det halvslitna däck..
Är däcken körda några säsonger så är dom dessutom rätt mycket hårdare i gummit..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Rillee
Har man helium i däcken? blir bilen lättare då med?
Användarvisningsbild
av Vojje
menar förmodligen Nitrogen d.v.s. Kvävgas
Helium är nog ingen hit eftersom molekylerna smiter ut ur däcket...
av werner53
Rillee skrev:Har man helium i däcken? blir bilen lättare då med?
Den svävar :D

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]