Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bonden1989 skrev:Ser ju riktigt grannt ut! 8)
Såg ju inte ut att vara så svår installation heller.

Hoppas jag får tag på en sån radio jag också... :wink:
Ja det blev riktigt bra :D Instalationen var busenkel tillskillnad mot att byta sargen runt radion :roll:

Det finns ju två olika radio ena heter SC-900 satt från 97-98 denna är identisk mot SC-901 enda skillnaden på SC-901 är att du även kan få surroundljud/effektljud på radiostationerna det kan man tyvärr inte få med en SC-900. Så ska du inte ha någon centerhögtalare och surroundbox så kan du ju även leta efter en SC-900. Finns en SC-900 på bildelsbasen för 2350kr :shock: :-O) :-O)
Det funkar inte längre att länka från bildelsbasen hit men sök på deras sida efter SC-900 så kommer det upp en.

Jag var ute efter en SC-901 eftersom att jag har tänkt att även skaffa centerhögtalare och surroundbox :D
Javisst passar den ju in till resten av inredningen(vore bra sorgligt annars :P), men guuud vad antik den ser ut att vara :lol: eller ja, tekniskt sett ÄR den ju antik också :lol:
Synd att dom aldrig hade en modell med lite större display(typ 2 raders), hade man ju kunnat tagit skalet och byggt något lite modernare utav, men ändå behållit orginal-looken :)
Iofs går det ju även som den ser ut, men lite tråkig display för att göra något praktiskt med(mer än att visa MP3 info, typ).

Teknisk som man är så blir man lite förvirrad av 'handtagen' eller vad det kallas, på sidorna... Ser ju nästan precis ut som en SD-kort slot :lol:
Lucif3r skrev:Javisst passar den ju in till resten av inredningen(vore bra sorgligt annars :P), men guuud vad antik den ser ut att vara :lol: eller ja, tekniskt sett ÄR den ju antik också :lol:
Synd att dom aldrig hade en modell med lite större display(typ 2 raders), hade man ju kunnat tagit skalet och byggt något lite modernare utav, men ändå behållit orginal-looken :)
Iofs går det ju även som den ser ut, men lite tråkig display för att göra något praktiskt med(mer än att visa MP3 info, typ).

Teknisk som man är så blir man lite förvirrad av 'handtagen' eller vad det kallas, på sidorna... Ser ju nästan precis ut som en SD-kort slot :lol:
Ja den är ju från 99 så visst är den antik men jag gillar verkligen utseendet på den :) Ja man blir lite lurad av handtagen.
Vart ute och testat med att spela brända CD-skivor många säger att den är kinkig och vill inte ta emot dom men här var det inget problem. Men det beror väl såklart på hur bra brända dom är samt kvalitén på CD-skivan.
DayDreamer skrev:Ja det blev riktigt bra :D Instalationen var busenkel tillskillnad mot att byta sargen runt radion :roll:

Det finns ju två olika radio ena heter SC-900 satt från 97-98 denna är identisk mot SC-901 enda skillnaden på SC-901 är att du även kan få surroundljud/effektljud på radiostationerna det kan man tyvärr inte få med en SC-900. Så ska du inte ha någon centerhögtalare och surroundbox så kan du ju även leta efter en SC-900. Finns en SC-900 på bildelsbasen för 2350kr :shock: :-O) :-O)
Det funkar inte längre att länka från bildelsbasen hit men sök på deras sida efter SC-900 så kommer det upp en.

Jag var ute efter en SC-901 eftersom att jag har tänkt att även skaffa centerhögtalare och surroundbox :D
Allt är lättare än att byta radio sargen... :roll:

Jodå, jag är medveten om skillnaden mellan dem.

Har sett den där på bildelsbasen, men det är Boets bildem som säljer. Det är där jag köpte träinredningen.
De gillar ju att förstöra sina kablar genom att klippa sönder dom. Bakre askfatet jag fick där ifrån var både cigg-uttaget och stolsvärme-knappen klippta. :roll: Sålde dock knapp och uttag för 50 kr stycket... :lol:

Förstärkaren till den SC-900 har de ju naturligtvis klippt kablarna på...
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... 97/?page=2

Inga problem att länka till bildelsbasen för mig...
Beror mycket på hur sliten lasern är också. Brända skivor sliter mer på lasern än "riktiga" skivor, det har något med reflektionerna att göra, att dom blir mer "våldsamma"(eller hur man ska uttrycka det) på brända skivor än "riktiga".
Gäller samma sak med väldigt slitna skivor, ungefär samma fenomen.

Så med en så gammal laser som spelat skivor gud-vet-hur-mycket så får du väl räkna med att lasern kastar in handduken inom en relativt snar framtid, beroende på hur mycket du använder den. Kan bli imorgon, kan bli om 10år, det visar sig :)
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Ja det blev riktigt bra :D Instalationen var busenkel tillskillnad mot att byta sargen runt radion :roll:

Allt är lättare än att byta radio sargen... :roll:

Jodå, jag är medveten om skillnaden mellan dem.

Har sett den där på bildelsbasen, men det är Boets bildem som säljer. Det är där jag köpte träinredningen.
De gillar ju att förstöra sina kablar genom att klippa sönder dom. Bakre askfatet jag fick där ifrån var både cigg-uttaget och stolsvärme-knappen klippta. :roll: Sålde dock knapp och uttag för 50 kr stycket... :lol:

Förstärkaren till den SC-900 har de ju naturligtvis klippt kablarna på...
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... 97/?page=2

Inga problem att länka till bildelsbasen för mig...
Kan inte säga mer än att det där var idiotiskt av dom att klippa kablarna till förstärkaren :cry: undrar inte om det går att få tag på en ny kabelhärva hos Volvo, dom brukar inte vara så dyra på kabelhärvorna.
Lucif3r skrev:Beror mycket på hur sliten lasern är också. Brända skivor sliter mer på lasern än "riktiga" skivor, det har något med reflektionerna att göra, att dom blir mer "våldsamma"(eller hur man ska uttrycka det) på brända skivor än "riktiga".
Gäller samma sak med väldigt slitna skivor, ungefär samma fenomen.

Så med en så gammal laser som spelat skivor gud-vet-hur-mycket så får du väl räkna med att lasern kastar in handduken inom en relativt snar framtid, beroende på hur mycket du använder den. Kan bli imorgon, kan bli om 10år, det visar sig :)
Ja det lär väl märkas då får jag köpa en CD-6växlare till bagaget istället :mrgreen:
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 252
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]