Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GustavssonT
Kan säga med 95% säkerhet att det förmodligen är dom främre bärarmsbussningarna i bakvagnen som är dåliga kostar ca 4100kr att byta båda sidor

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
av mattish
GustavssonT skrev:Kan säga med 95% säkerhet att det förmodligen är dom främre bärarmsbussningarna i bakvagnen som är dåliga kostar ca 4100kr att byta båda sidor

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Precis min första tanke också när jag läste TS beskrivning. Det är ju en undermålig konstruktion på dessa bussningar!
Ogya skrev: Gillar egentligen inte att prata problem eftersom det är bad-will för Volvo, för jag är helnöjd med bilen i övrigt (V70 2,4d 2010).
Bad-will för Volvo?
De tillverkar saker av vissa komponenter som har dålig kvalité (som tex. bussningarna nämnda ovan och spindelleder i som behövs bytas efter bara några tusen mil), det är värt att nämnas.
Jag var också väldigt nöjd med min Volvo jag hade, men problem och idéer måste komma fram eftersom man som konsument blir mer upplyst och kan hänga med i vad seviceteknikerna pratar om när bilen behöver in på verkstad.
av Leon77
Jag hade precis samma symptom. Ibland klonkade det rejält i bland inte. Jag hissade upp bilen og hittade en sten i fjäderskålen :-)

Mvh Leon
av megax85
Leon77 skrev:Jag hade precis samma symptom. Ibland klonkade det rejält i bland inte. Jag hissade upp bilen og hittade en sten i fjäderskålen :-)

Mvh Leon
Ja det ska bli spännande imorrn när domen kommer och kontot töms :P
av megax85
det visade sig vara ett bromsbelägg som låg löst mot bromsoket för dels så satt dom på fel sida. sedan var en "glidskruv" eller vad fasen den heter som oket glider på som hade erjat så den var låst på ena sida vilket ledde till att beläggen bromsade snett. jag fick se beläggen och ja dom var sneda :P :P
men men nu är man 3000:- fattigare men bilen fungerar som den ska och den klonkar inte längre :)

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]