Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gustav40
Hej!

För några dagar sedan så kände jag att bromsen tog väldigt långt ner, och idag såg jag att det är oljigt/liten pöl vid höger bakdäck, vad kan det väntas va som läcker tror ni?

Fick även symbolen som säger att det är låg bromsvätskenivå!

Volvo v40 -04

Bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/bzhmzijfhvifdp/

MVH
Gustav
Bilagor
2.JPG
2.JPG (1.72 MiB) Visad 2452 gånger
Användarvisningsbild
av sweddan
Det man ser på bilden är bara handbromsvajern. Du behöver nog lyfta upp bilen och kolla bromsrören. Kan vara bromsvätska som rinner ner på vajern. Farligt att köra med läckande bromsvätska. Dessutom så går kopplingen på samma så se till att ha fullt i bromsvätskebehållaren så du inte suger in luft till kopplingens hydrauliska urtrampningslager. Då måste även det luftas sedan. Om du är händig så letar du reda på läckan. Kapar röret en bit ifrån läckan/skadan åt varje håll. Köp en bit bromsrör och två st skarvar. Byt, fyll på bromsvätska, lufta och kolla så det håller tätt :-)-)
av Gustav40
Tack alla!

Det var bromsoket som läckte, jag köpte biltemas! jag hoppas skiten är okej att köpa då det skiljer ganska mycke mellan mekonomen.

Biltema: 899

Mek: 1400!

MVH
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
Gustav40 skrev:Tack alla!

Det var bromsoket som läckte, jag köpte biltemas! jag hoppas skiten är okej att köpa då det skiljer ganska mycke mellan mekonomen.

MVH

De va inte bromsoken bak hoppas jag för de är handbromsmekanismen skit. gjort tabben köpa de 2 gånger på biltema, och de har alltid varit skit.
av Gustav40
IndustriDiamant skrev:
Gustav40 skrev:Tack alla!

MVH

De va inte bromsoken bak hoppas jag för de är handbromsmekanismen skit. gjort tabben köpa de 2 gånger på biltema, och de har alltid varit skit.

Min kompis sa att det läckte imellan? när jag rullade in bilen i garaget och vi väntade på att det skulle börja läcka så vi kunde se var någonstans det läcker ifrån så hände det inget, men när jag väl drog åt handbromsen så börja det läcka tror jag.

Nu är iaf handbromsen riktigt spänd också skillnad mot innan, och det läcker inte, så jag hoppas problemet är löst! vad är det du har bytt? handbromsmekanismen eller va? tänker iaf problemet uppstår i sommar eller så.

MVH

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]