Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pejohe
Varti skrev:Det är garanterat Tändmodulen,,

strula me min 740 precis samma fel :lol:
Skiljer det på årsmodell var den sitter någonstans?
Användarvisningsbild
av M_M
pejohe skrev:
Varti skrev:Det är garanterat Tändmodulen,,

strula me min 740 precis samma fel :lol:
Skiljer det på årsmodell var den sitter någonstans?
Kan det kanske göra, men på de 740 jag har varit i kontakt med har den suttin på insidan vänster framskärm. (eller var det höger, nu blev jag osäker... :oops: )
Användarvisningsbild
av Leoson
sitter vid vänster framskärm
Användarvisningsbild
av Scania
Exakt samma problem och symptom hade jag på min 245 - 90. Bytte bränslepumpsrelä och den tjyvstannade aldrig igen. Kostade ett par hundralappar på Mekonomen.
av pejohe
Scania skrev:Exakt samma problem och symptom hade jag på min 245 - 90. Bytte bränslepumpsrelä och den tjyvstannade aldrig igen. Kostade ett par hundralappar på Mekonomen.
Okej, nu är tändmodulen bytt allafall. Hoppas verkligen att det var den som spökade. Berättar hur det gått sen. Annars får jag ta och byta det där reläet med. Tack för tipsen!
av pejohe
Inga tjyvstopp ännu, har gått en vecka sen byte av tändmodul. :)
MEN... nu vägrar lambdalampan slockna på intrumentbrädan, hur "nollar" jag den?

/J
Användarvisningsbild
av Bosse78
pejohe skrev:Inga tjyvstopp ännu, har gått en vecka sen byte av tändmodul. :)
MEN... nu vägrar lambdalampan slockna på intrumentbrädan, hur "nollar" jag den?

/J
Lägg av pluspolen en liten stund bara!
av pejohe
Nu har det gått nästan tre veckor uten problem sen byte av tändmodul! MEN.. så har det hänt igen. Alltså förr hände det var och varannan dag men nu alltså en gång på tre veckor, så det är ju en stor förbättring men alltså inte 100%-igt än. Vad mer kan vara knas? Är det svag gnista på nåt sätt, kan det vara dåliga kablar som påverkar också? Om jag byter kablar och stift också, kan det göra susen?
Användarvisningsbild
av Scania
Scania skrev:Exakt samma problem och symptom hade jag på min 245 - 90. Bytte bränslepumpsrelä och den tjyvstannade aldrig igen. Kostade ett par hundralappar på Mekonomen.
Jag tror fortfarande på detta... Min stannade ibland med veckors mellanrum, ibland dagligen. Har inte hänt någon gång efter reläbytet för två år sedan (Ja, har bilen kvar som andrabil).
av pejohe
Scania skrev:
Jag tror fortfarande på detta... Min stannade ibland med veckors mellanrum, ibland dagligen. Har inte hänt någon gång efter reläbytet för två år sedan (Ja, har bilen kvar som andrabil).
Ok, ska kolla på det med. Tackar.
Stefans 968

I detta fallet är det faktiskt solenoiden som[…]

Volvo car UX

Det skickas ju ut i batcher och det är ju int[…]

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]