Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av c7098
Personligen tycker jag att C70 är en av dom vackraste "vanliga" bilarna som någonsin byggts. T5 modellen är riktigt trevlig att köra, både på rak motorväg och kurvig länsväg, hade fått full pott om den var RWD. Ett tips, installera fjäderbensstag, det gör bilen mycket vridstyvare och förbättrar kurvtagningen avsevärt (kanske det som gör att stabstagen pajar så fort).

Håller man efter småfelen så undviker man i regel dom stora problemen, dom går oftast hand i hand, precis som det sagts ovan.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
När det gäller smak och tycke så tycker jag C70, speciellt cupen, är riktigt ful :P Väljer mycket hellre en S70 isf :P
Vet inte, det är någonting med bakdelen som inte ser bra ut i mina ögon... Framstötfångaren är inge vacker heller, men den går ju byta till 'vanlig' s/v70, eller R, om man vill det.

c7098 skrev:Håller man efter småfelen så undviker man i regel dom stora problemen, dom går oftast hand i hand, precis som det sagts ovan.
Japp, absolut är det så. Visst kan man få större fel på bilen även om man håller den i fint skick, men risken minskar avsevärt mot om man bara skulle "tanka och köra".
av c7098
Lucif3r skrev:När det gäller smak och tycke så tycker jag C70, speciellt cupen, är riktigt ful :P Väljer mycket hellre en S70 isf :P
Och vi nu ska tycka och smaka ;) så är kantiga S70 fulast av syskonskaran, praktiskt kantiga V70 kan vara rätt snygg i rätt färg, och kurviga C70 är skönheten bland syskonen :D

Däremot gillar jag inte alls dom senare C70 modellerna, helt fel proportioner i mitt tycke.
av c7098
Lucif3r skrev:Hehe, kantiga... Undrar vad du tyckte/tycker om 744 då :lol:
Det vill du nog inte veta...
Amazon, PV, P1800 och C70 däremot (L)
c7098 skrev:Däremot gillar jag inte alls dom senare C70 modellerna, helt fel proportioner i mitt tycke.
Lucif3r skrev:Här är vi iaf helt överrens :-)-)
Fattar inte hur dom kunde klanta till det så innihelvete :-(O)
Användarvisningsbild
av Alfredo
Snyggast tycker jag att en vit 855 eller motsvarande tidiga V70.
C70 kunde vara snygg men tycker att den är för stor om det ska vara nån form av sportbil, för klumpig, Jag har en Opel Coupe som är bygd på Astra sjasie, ca 230 hk och bilen är lätt. Men tusan så otyymplig men rolig.

Finns ganska stora likheter på dessa bilar när det gäller karossen.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Dom senare C70 är på tok fördyra inte så speciellt snygga att titta på och inredningen är ett totalt misslyckande sätter man sig i en sådan bil så kan man tro att man åker en V50 eller S40 med kapat tak :roll: så ska det vara en C70 så ska det vara en Cab av först modellen.
av Os72
Ibland går det snabbare än man tänkt sig... Det blev en C70 coupe T5 2001. Helhetsintrycket är bra för en så pass gammal bil och den känns rapp i både motor och växellåda. Den har full servicebok och spjällhuset är precis bytt. Tack för alla tips om vad jag skulle kolla efter (och jag försökte använda mig av de flesta) vid provkörningen!

//Os72
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok roligt och grattis till den nya bilen :D Du får gärna lägga upp den i garaget här så vi kan se den och du kan skriva lite fakta om den samt vad du har för planer :D Bilder är obligatoriskt :wink: :)

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]