- ons 11 maj 2016, 13:19
Jag behöver komma åt gasspjäll huset samt MAF sensorn på min Volvo V50 2.4, 2005, och som jag förstått det så måste man ta bort luftrenare modulen (om det nu heter så?) samt ECM modulen. Detta ska givetvis vara lätt som en plätt och jag har följt VIDA instruktionerna till punkt och pricka, men när jag lossat allt som ska lossas så sitter luftrenare modulen fast stenhårt fortfarande, det går inte att rubba den trots att enligt VIDA så ska det i det läget bara vara att dra den rakt upp och åt vänster.
Jag känner att den fortfarande sitter fast någonstans.
När jag kollar på nätet på andra Volvo modeller så sitter MAF sensorn och gasspjäll huset lättåtkomligt och man behöver inte ta loss dessa andra saker som på V50.
Är det någon som vet om jag har missat nåt? Är det nåt annat som skall lossas utöver det som står i dom bifogade bilderna nedan?
Tacksam för tips på detta.

Jag känner att den fortfarande sitter fast någonstans.
När jag kollar på nätet på andra Volvo modeller så sitter MAF sensorn och gasspjäll huset lättåtkomligt och man behöver inte ta loss dessa andra saker som på V50.
Är det någon som vet om jag har missat nåt? Är det nåt annat som skall lossas utöver det som står i dom bifogade bilderna nedan?
Tacksam för tips på detta.