- tor 12 maj 2016, 09:09
Hej, plockade ur instrumentpanel och förarsäte ur min v70 -02. Efter det lyste airbag-lampan, och ett meddelande på skärmen. Var till en polare igår som har bilverkstad, och felkoden visade "ingen kontakt med bälteslås, förarsäte". Pinsamt nog visade det sig att jag hade råkat glömma stoppa i kontakten under sätet. Satte tillbaka den, men felkoden låg kvar. Vi körde i lite elektronikspray i kontakterna, och vips försvann koden.
Airbag-lampan släktes, men det står fortfarande "SRS airbag, service erfodr." och det orangea utropstecknet lyser (vilket det inte gjorde innan).
Detta försvinner inte genom att ta bort felkoden, och jag provade även att lossa på minuspolen under 1 timme.
Någon som har någon idé? Felkoden försvann som sagt, så jag vet inte vart jag ska börja rota.
Det hjälpte att först nolla CEM, sen DIM och sist airbaglampan.
Fråga nummer 2:
Fick inte bilen genom besiktningen med lampan lysande. Men vad tror ni bilprovningen säger nu? Lampan lyser ju inte, det är ju bara meddelande om service av airbag som står kvar, samt det orangea utropstecknet.
Airbag-lampan släktes, men det står fortfarande "SRS airbag, service erfodr." och det orangea utropstecknet lyser (vilket det inte gjorde innan).
Detta försvinner inte genom att ta bort felkoden, och jag provade även att lossa på minuspolen under 1 timme.
Någon som har någon idé? Felkoden försvann som sagt, så jag vet inte vart jag ska börja rota.
Det hjälpte att först nolla CEM, sen DIM och sist airbaglampan.
Fråga nummer 2:
Fick inte bilen genom besiktningen med lampan lysande. Men vad tror ni bilprovningen säger nu? Lampan lyser ju inte, det är ju bara meddelande om service av airbag som står kvar, samt det orangea utropstecknet.
Senast redigerad av 1 kolkanister, redigerad totalt 0 gånger.
- By P165B