Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Orjan68
Tja.
Jag har en V70 -05
Har bytt bältet i mitten bak, men det går ej att släcka srs-lampan ?
Felkod resistansfel ?
Varit in på Volvo och de kunde släcka lampan, så det lyste grönt på deras skärm, men när tändningen slås på så tänds den igen, fortfarande orange.
Inte röd...
Han gav mig tipset att hitta hjälp här.

Tacksam för hjälp.

Örjan
av andersuw
Vilken/vilka felkoder på SRS-enheten handlar det närmare bestämt om (d.v.s. vilka siffer-bokstavs-beteckningar har koden/koderna)? Har du några felkoder på andra styrenheter än SRS? I så fall vilka?
av Orjan68
Jag vet tyvärr inte det, stod bakom när Volvo-mekanikern skulle släcka alla lampor, då indikerade det resistansfel bälte mitten bak sa han,men den felkoden gick ju att släcka, men när han slog på tändningen så återkom felet. Där står jag nu... :(
av andersuw
Orjan68 skrev:Jag vet tyvärr inte det, stod bakom när Volvo-mekanikern skulle släcka alla lampor, då indikerade det resistansfel bälte mitten bak sa han,men den felkoden gick ju att släcka, men när han slog på tändningen så återkom felet. Där står jag nu... :(
Svårt att säga mer så länge man inte har totalkoll på felkodsläget. Det skulle förstås kunna vara att du missat något vid reparationen som gör att felkoden vägrar ge med sig. Det skulle också kunna vara så att det ligger flera felkoder på bilen och att de måste raderas i en viss ordning, i alla fall om man raderar styrenhet för styrenhet snarare än alla felkoder på ett bräde. Se t.ex. vad som sägs här rörande radering av felkoder efter byte av kombiinstrument:

http://www.obdtuning.se/sv-SE/reparatio ... 70-6663009

Har du även smörjt vid "piggen"[…]

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom ve[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]