Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Drygt 18000 mil, så det finns inga garantier eller annat som gäller då längre.
Det kan ju vara så att oljenivåavkänningen havererade först, utan att något speciellt märktes, och sen försvann laddtrycket, och då märktes det. Det kan ju vara två separata fel, som bara råkade uppträda tätt inpå varandra.

Ska snart ta reda på vad de kommit fram till under dagen.
av andersuw
Ja de båda felen är troligen helt oberoende av varandra (så när som på möjligheten att det är någon typ av gemensamt kabelfel e.dyl.). Hoppas som sagt att det löser sig till rimliga pengar trots att det inte finns några garantier eller försäkringar att luta sig mot.
Användarvisningsbild
av apersson850
Efter en dag hos Volvo har patienten fått en ny magnetventil. Dock var det uppenbarligen inte det som den led av, då orken är densamma som tidigare.
Nu ska lokala verkstaden skriva rapport till Volvo Göteborg och se om de har bättre idéer om vad som ska bytas än vad VIDA har.

Fortsättning följer...
av andersuw
Hmm. Det var ju mindre bra. Vet du vilka felkoder du hade bortsett från den rörande oljenivågivaren? Särskilt intressant är förstås den aktiva koden rörande laddtrycksstyrningen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nej, jag har inte den lappen med mig hem, så exakt vad den koden hette minns jag inte. Nåt om laddkrets B tror jag det var.
Ovanpå det så dök det upp två nya, aktiva koder medans mekanikern stod och provkörde på tomgång (efter bytet av ventilen tror jag det var). En om AC och en om något om EGR, avgasåterledning.
Användarvisningsbild
av palmqvist
På min nya med samma symtom var det en mus som gnagt av turbo kabeln hade blivit fett grillad när hen fick jord kontakt [ELECTRIC PLUG] samma felmeddelande o orange varning [WARNING SIGN] lyste.

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av palmqvist
apersson850 skrev:Mmm, ska tipsa verkstaden om musteorin nästa gång! :)
OT men musteorier
Vi fick en bil till.... Torslanda den hade nog varit inne 10 - 20 min innan hela... Visste om det, det var en 2016 som parkerats i en lada ca 1 vecka då familjen var utomlands några råttor var sprängda då de gått på airbagen ett par grillade av andra orsaker annars var det bara ett stålskellett

av andersuw
Otillräckligt råttskydd på Volvobilarna uppenbarligen. Blir dock säkert den stora nyheten på MY -17. Efter SIPS och WHIPS får vi då RIPS: Rodent Impact Protection System. ;-)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Cool jag kommer köpa till det borde iofs bli std på SPA :)

Hej, någon som vet var man kan få tag […]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]