Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norse493
Tjena

Jag skulle vilja ha lite hjälp med att få en bild på vad min kärra kan vara värd när man ska sälja/ byta in den.
Detta är vad ja har fått förklarat för mig en liten ovanlig S80 eftersom den är en 2.5t AWD business ++ 2005a.
Med allt som kan finnas i en bil från den tiden. Automat, stora ljud anläggning osv allt som förmodligen gick och bocka i när bilen beställdes.

Den har bara gått 10000 mil så den är i princip nyskick för att vara elva år gammal.
Kom gärna med komentarer och frågor som kan hjälpa mig
Jag bifogar en bild

Tack på förhand...
Bilagor
2.2.jpg
2.2.jpg (1.3 MiB) Visad 486 gånger
1,2.jpg
Min bil
1,2.jpg (470.17 KiB) Visad 475 gånger
Användarvisningsbild
av milktrucker
bilpriser.se
Användarvisningsbild
av Magnus308
Tyvärr brukar inte extrautrustning ge många kronor extra betalt på en så gammal bil men den kanske blir enklare att sälja om du hittar rätt köpare.
Du kan ju alltid kolla på Blocket på en likvärdig bil så ser du på ett ungefär vad dom annonseras för men då får du räkna med att dom flesta har en viss prutmån med i priset.
av Schmoyoho
Magnus: inte? Lågmilad och i bra skick borde ju ändå ge en del. Inga enorma summor men jämfört med jämngamla S80:s så... Dessutom 2,5T och AWD, måste ju vara en av de bästa drivlinorna då. T6 är väl isf bättre men är ju bara FWD å andra sidan.

TS: Hade nog personligen ägnat lite tid åt att jämföra med blocketannonser innan jag sätter något pris. Sidor som ger pris utifrån modell m.m. är ett ganska ungefärligt mått i min mening. S80:n som du har fanns som årsmodell 2004-2006 så du kan ju jämföra med dem så får du se vad de ligger på.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Schmoyoho skrev:Magnus: inte? Lågmilad och i bra skick borde ju ändå ge en del. Inga enorma summor men jämfört med jämngamla S80:s så... Dessutom 2,5T och AWD, måste ju vara en av de bästa drivlinorna då. T6 är väl isf bättre men är ju bara FWD å andra sidan.
Var lite otydlig men när jag syftade på extrautrustning så menade jag inte motor, drivlina eller låga mil utan allt annat som en vanlig Svenssonbilköpare kallar för mumbojumbo och inte har en aning om vad som är standard eller inte.
Användarvisningsbild
av SRT
Och vad anses då vara extrautrustning på en S80 av dessa årsmodeller !?.
Användarvisningsbild
av Pickadoll
Inte så svårt att få fram extra utrustning bara kolla min Volvo. Min -04 har detta enligt min Volvo.

Utrustningsnivå: Business
Extrautrustning
Bakre mittarmstöd m muggh
DSTC- Antisladdsystem
El.manövrerade framstolar
Four-C Aktivt Chassi
High Performace HU-850
Panelinlägg Mesh
Parkeringshjälp bak
RTI - Navigationssystem
RTI med TV
Sen va som blev standard mellan 2004 och 2005 har jag ingen aning om.
av andersuw
DSTC blev standard 2005. Däremot inte något av det övriga du nämner såvitt jag vet.

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]

Har du även smörjt vid "piggen"[…]