Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Finnick
Hej,

Var ute och körde min 850 T5 idag och provade ge full gas, i början kändes den som vanligt men när den kom upp i ett visst varvtal eller när laddstryckmätaren är på max så kändes det som att den tappade kraft. Motorn går bra vid normal körning så någonting händer vid högre varvtal. Har läst på andra trådar att det kan vara bränslepumpen att motorn inte får tillräckligt med bränsle p.g.a dålig pump. Men jag hade 1/3 av tanken kvar så det känns som att den borde fått tillräckligt med bränsle.

Någon som har förslag på vad det kan vara för fel?

Väldigt tacksam för svar
Börja med att kolla ifall det finns några felkoder det framgår inte av dig vilken årsmodell bilen är av men upp till 95 tror jag att det var så kan du läsa felkoderna själv.

Men det kan vara mycket som ställer till det tillexempel tätt luftfilter tätt bränslefilter och så en massa grejer till.
Nu har jag ju visserligen elektroniskt gasspjäll och står bilen stilla och man trampar gasen i botten så lägger sig varvstopen på 4000 kör man med bilen och gasar fult ut på 2an så kommer jag upp till 6000 det är totalt stopp där.

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]